Sommarvärmen

Jag hör och läser om folk som lider i värmen - som är borta nu. Själv tycker jag att det är skönt med 30 graders värme. Bara jag slipper stressa. Shopping är väl inte högst på önskelistan direkt... Bara nätshopping (min stora last förutom färsk getost och jordgubbar). När molnen kommer och temperaturen sjunker får jag alltid lite panik och tror att sommaren är över. Det har ju varit så något år.

Varje dag tänker vi tillbaka på förra sommaren, då vi bodde sju personer i en liten fyrarummare med sju soptunnor nedanför balkongen och där grannarna drack och bråkade dagarna i ända. Torsten vägrade att gå ut eller åka till stranden. Liv och Sonja var runt halvåret. Maken som ogillar sommarvärmen köpte en stor fläkt som han hade på balkongen :) Tack och lov för det här huset. Vi älskar det! Allt är så perfekt. Lagom. Bara att kunna gå ut genom altandörren och dricka sitt morgonkaffe ute. Att bara öppna dörren och släppa ut barnen på grönbete. Studsmattan som betalade sig första veckan. Torsten älskar den. Idag har han nog hoppat i över en timme. Poolen ska monteras så fort vi har fått tag på ett poolskydd. Det var slut pooler i heela Karlstad. Nästan. Men där de hade en pool fanns inte skydd.


Kommentarer
Postat av: Eva (med Jonathan)

Härligt! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback