Köpstark?

Sen jag fick barn har jag märkt en stor skillnad i hur jag bemöts av vissa säljare. Speciellt om jag skulle gå in på vår lokala Expert-butik. Där expedieras jag överhuvudtaget inte. En kvinna med barnvagn/småbarn anses inte vara en potentiell kund. När det står digital-tv-säljare eller mobiltelefoni-säljare på vära köpcentrum stoppar de aldrig mig. Tänk om de visste vilken bra kund jag är och hur lojal jag är om jag får rätt bemötande... Expert skulle jag aldrig köpa ett batteri från ens efter att ha stått en evighet och väntat på att få hjälp när jag skulle köpa en parabol och teckna digital-tv-abonnemang. Tre stycken säljare står och pratar med en kund och jag som hade Torsten med mig var luft. Eftersom jag är shopoholist och inte ens i närheten av tillfrisknande ;) så går de miste om mycket pengar. Jag fick gå därifrån utan parabol och digital-tv-abonnemang... och utan så mycket som en blick från personalen...

Vad är det som gör att man bestämmer sig för att kvinnor med barn inte räknas? Vi om några handlar väl? åtminstone jag. Vi har ju barn mellan 1-15 och det kräver både det ena och det andra. Vi har fyra datorer, fem tv-apparater, mobiltelefoner, digitalkameror, playstation, dvd-spelare, mp3-spelare och mycket mer. Men det är av någon anledning bara min man som är köpstark. När det är jag som är shopparen... Är det någon mer än jag som upplever det så här? 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Detta inlägg skulle skickas till experts huvudkontor tycker jag.

2007-06-17 @ 16:07:33
Postat av: Helena Blom

Det beror lite på vilken affär man går in i. Jag klev in i en Barnvagns/Babytillbehör-affär med magen i vädret och DÅ strömmade säljarna till *s*

2007-06-17 @ 21:09:00
Postat av: Karolina (från Aff)

Jag har också lagt märke till att jag är luft för elektronik-säljare när jag har barn med mig! Märkligt.

2007-06-17 @ 22:23:02
Postat av: Anna M

MAritha, jag tror att Expert är ett franchising-företag så det är nog inget ett huvudkontor kan göra - tyvärr. Och det här var ett tag sedan. Och ja Helena, det är specifikt elektronik där man har den här attityden. Gäller oxå om du är i en tv-butik med din´man och ni ska ha något så vänder sig försäljaren bara till mannen och förutsätter att kvinnan är urblåst.

Postat av: Linda

Jag har faktiskt inte den erfarenheten.
Om jag kommer in i en elektronikaffär, oavsett om det är expert..eller Elgiganten..så blir jag alltid tillfrågad om jag behöver hjälp eller är intresserad av nåt speciellt.
Och det spelar ingen roll om jag har barn med mig eller inte...möjligtvis får jag hjälp snabbare med barnen ( de vill ha ut oss så snart som möjligt ur affären;)
Men jag kanske är snygg...det är bara manliga försäljare som erbjuder hjälp;)

2007-06-18 @ 09:28:54
URL: http://npf.blogg.se
Postat av: Anna M

Och då skulle jag vara ful då... *fniss* Ja, det kanske är orsaken ;)

2007-06-18 @ 11:10:53
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: ingrid

jag känner inte riktigt igen det här. Jag brukar bli stoppad typ alltid av mobiltelefonsäljare som står vid butikerna. Och jag har ofta nån av mina barn med mig. I affärer typ siba,onoff,elgiganten så upplever jag samma som linda de försöker sälja. Men expert är väl ändå expert :(, de är lite speciella som jag ser det. Beroende på alltså vilken expertbutik det är. Vi har 2 i min kommun o den ena är jättebra o den andra är sådär...
Och jag kan definitivt inte skylla på att jag är snygg.
Du har nog bara råkat ut för dummingar anna.

2007-06-18 @ 21:50:32
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Anna M

Jag har sett dig på kort Ingrid och vet att du är snygg.

2007-06-19 @ 00:42:29
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Eva med Jonathan

Alltså sånt där blir man ju förbannad över helt klart! Barnfamiljer anses ju som en jättestark målgrupp över lag!!! Otroligt irriterande att bli så diskriminerad :(
....
Eva

2007-06-20 @ 08:27:05
URL: http://saggitarius76.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback