Hopplöst onyttigt...

Inspirerad av Johannapannan igen har jag bakat pizzabullar. Jag gjorde degen på 2,5 dl mjölk och 6-7 dl vetemjöl. Alltså som en vanlig vetedeg fast med mindre socker (1-2 msk för jäsningens skull). Efter att den jäst och jag kavlat ut bredde jag på en blandning av tomatpuré, örtsalt, chilipeppar, basilika, timjan och olivolja. Sen strödde jag på mozarella, parmesan och gorgonzola. Rullade till en lång rulle och skar bullar som jag la på ett bakplåtspapper på plåten. Jäste en liten stund och penslade med ägg och så in i 225-250 grader i 10 minuter. Torsten vill förstås inte ha och det är bra, men Liv ska nog mjölkprovoceras idag ;) Hon skulle nog tycka det här var supergott och det är dags med provocering ändå snart. Någon vecka hit eller dit. Augusti var det sagt och det är augusti om någon dag...
image699

Kommentarer
Postat av: Ewa S

Mums:-D. Det vore nästan värt tiden att resa till dig..........

Postat av: Anna M

Du är välkommen!! Tre timmars bilfärd bara. ;)

2007-08-01 @ 19:50:25
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback