Uppdatering i influensaträsket

  MedicineIdag har vi varit  på Närakuten med Liv igen. Hon är bara skinn och ben nu. Visserligen är alla barnen fortfarande sjuka med hög feber, snuva och hosta, men de andra klarar det bättre än Liv. Hon har fått antibiotika utskrivet och den ska vi börja med imorgon. Vi har fått bricanyl att kombinera med molipect så inatt kanske jag får sova för första gången den här veckan. Jag tittade på kort på Liv som var några månader gammalt där hon hade bebishull. Nu ser hon ut som en gammal tant - söt visserligen. Hon har inga kinder, ingen dubbelhaka, inga veck på armar eller ben. Revbenen syns.

Baby Girl Twins 

  Vi ska ringa upp till sjukhuset igen imorgon för jag misstänker att Torsten kanske har fått öroninflammation igen. Han säger ingenting så man måste fråga hundra gånger. Förra gången märkte jag att det rann ur hans öra och då värkte det hål. Nästa dag värkte andra örat sönder. Det var ingen idé att ge antibiotika när det gått så långt. Han har närmare 40 graders feber fortfarande.

Big Sneeze
Så till följetongen om min fot... Någon som minns den? Först var det gikt, sen var det ingenting och sen fick jag starka tabletter som tog ner svullnaden... Nu har jag belastat foten så att främre fotvalvet kollapsat. Tydligen en inte alltför ovanlig åkomma. Det drabbar oss med hög hålfot. Alltså inte plattfötter. Jag har fått köpa inlägg för ändamålet. jag köpte bara ett par först och har dem i tofflorna här hemma. jag ska köpa fler så att jag har i alla skor. Jag antar att det här är för alltid. Inte kan väl ett kollapsat fotvalv resa sig igen...? Där ser man vad kånkandet på ungar ger för åkommor.


Old Man

Kommentarer
Postat av: Maritha

Hej sjuklingar, man får väl inte se dig än på ett tag förstår jag, du måste komma nån dag och se det nya kafferummet

2007-02-09 @ 08:24:13
Postat av: Linda

Men stackare då! Hoppas alla kryar på sig.
Har satt din blogg som bokmärke och kommer titta in då och då. Kommer du tillbaks till aff?

Postat av: Anna M

Jahadå! Jag har bara tagit en välbehövlig paus. Tror att det är skönt för både mig och er :)

2007-02-09 @ 14:42:45
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Anna M

Maritha! Jag dyker upp så snart jag kan.

2007-02-09 @ 14:43:17
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Lisa

Men vännen! Jag hoppas att Liv blir pigg nu - att antibiotikan äter upp alla beacillusker och att hon går upp i vikt igen och att Torsten och alla ni andra får vara friska nu! Hoppas oxå att din fot blir bättre med inläggen - det är verkligen inte kul när kroppen inte hänger med - jag vet! Tänker på er! Kram från Lisa

2007-02-10 @ 15:30:21
URL: http://www.flisas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback