Torstens tur

Nu är det Torstens tur att åka till doktorn. Imorgonbitti ska jag ringa för en tid på närakuten. Jag har redan pratat med en sköterska på sjukvårdsupplysningen men hon kunde inte boka in mig förrän kl 7 imorgon. Torsten blir slöare och slöare och vill knappt dricka längre. Han har också magrat och har svarta ringar runt ögonen. De andra är feberfria nu, men Torsten har fortfarande omkring 39 grader. Jag tror att han har öroninflammation, men är rädd att det kanske är lunginflammation också. Fasar för antibiotikan. Hur ska vi få i honom den? Förr fanns stolpiller, men den är borta. Nu finns visserligen den som Liv får som smakar tuttifrutti - spektramox - men hjälper den om det är lunginflammation?

Torsten har sovit sig igenom de senaste tre dagarna. Han som knappt kan sitta still en sekund och som måste ha hjälp för att komma till ro på kvällarna... Han börjar prata om att solen ska gå ner redan vid nio på morgnarna för att han vill gå och lägga sig igen. Nu har han förstått att han kan gå och vila och sova när han vill och då har han börjat sova middag i flera timmar. Trots det somnar han ibland före Bolipompa. Min lilla gubbe... Det är svårt att se sina barn sjuka. Och Torsten som alltid varit så frisk och stark. Han är så ynklig nu.

52005-296

Lyckligtvis var det varken öroninflammation eller lunginflammation. Alla prover var ok. Nu är vi tillbaka på ordination högt huvudläge och mycket vätska - som om det var så lätt. Han vill knappt ha något. Idag ska jag försöka med projektet få i honom en pannkaka... Han har gått och lagt sig nu och kommer nog att sova i några timmar. Men han är feberfri för första gången på en vecka!!! Hoppas det håller i sig! Det blev ännu mer påtagligt hur smal han blivit när jag satte på honom jeansen när han skulle till sjukhuset. Benen ser ut som pinnar. Magen är borta och armarna är som spaghetti. :(

Kommentarer
Postat av: mat-malva

Men lille Torsten. Hoppas att det vänder nu och att ni får vara friska lääääänge!
Måste sticka. LillaJ har kryat på sig och försöker nu helhjärtat dyka ned i toaletten :/
hejhopp!

Postat av: johannapannan

nämen stackaren. HOppas verkligen att han piggar på sig och iaf får i sig vätska. Finns det inget han tycker är extra festligt att dricka? Sugrör? Med häftiga isbitar? Tipsar på fast du nog provat alla knep i hela världen.

Kram till er alla och som sagt- hopps att ni alla mår bättre snart och är pigga och krya igen

2007-02-13 @ 20:40:40
URL: http://johannapanna146.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback