Mysväder

Vad mysigt jag tycker det är med regn - hm i samma ögonblick spricker solen fram... Jag som skulle skriva om det vi skulle göra idag. Ulf har åkt till Göteborg med en kompis och jag är själv med barnen. Erik gör tonårsgrejer - som jag är för gammal för att komma ihåg - så honom ser jag inte mycket av. Planen är i alla fall att vi ska baka något och kanske dra fram stoooora ritpapper och kritor. Men först blir det sovning.
Jag tycker det är lite mys att vara gräsänka också - även om det bara är för en dag. Kanske för att jag alltid planerar bättre när jag inte har någon som sticker till affären åt mig i tid och otid. Jag handlar alltid hem något gott för att få sura ungar på gott humör :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker också att det är enklare på sätt och vis att vara själv med barnen.
Av någon anledning funkar kvällarna bättre när Sambon är borta än när han är hemma.
Ha en trevlig myskväll!

Postat av: ingrid

jag tycker på ett sätt att allt går smidigare när jag är gräsänka med. Även om det är på ett sätt slitigare när man inte ens kan gå på toa ifred utan man måste ha kollen själv varje sekund. Jag var själv med barnen för ett tag sen när peter var på festival o allt gick så bra. Nu jobbar peter igen o samma där det mesta flyter på bättre på ett sätt då.

2007-08-16 @ 18:39:28
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: majsan67

det går MYCKET bättre när man är själv... :)
Varför?? Bra fråga??
Jag har själv svaret vad gäller denna familjen.
Gubben är inte lika konsekvent som jag, han släpper efter på allt o inget i tid och otid. Och det är ett jäääädra liv när han är hemma...
Nu är han inte hemma... och det är sååå lugnt...
Ungarna tjafsar inte på samma sätt, dom vet mina gränser... och dom rättar dom sig efter.. punkt :)
Sen tror jag oxå att det är lättare att vara själv för man bestämmer själv... och ungarna, ja dom har ju bara en att vända sig till... och den enda känner dom ju.. och den enda är ofta den som är mest konsekvent.. och den enda är oftast mamma ;) Alltså blir livet automatiskt mycke lugnare...
Tja... vad vore livet som ensamstående mamma ;)
och tja... vad vore livet utan våra underbara sambosar... ;)
nää... nu SKA jag väl ändå gå i säng va???

2007-08-17 @ 00:57:19
URL: http://majsan67.blogg.se
Postat av: Ewa S

Svår fråga men jag håller nog Majsan. Det ena utesluter inte det andra så att säga. Det är väl livets fostran eller något annat Lutheranskt.:-D

2007-08-17 @ 16:46:09
URL: http://skewaewa.blogg.se
Postat av: Perlen

Visst hade det varit enklare att vara ensam, men så mycket tråkigare!
Det som lockar är väl snarare att få vara helt ifred ett par dygn. Läsa ut en bok. Läsa tidningen till frukost. Sticka ut på stan en kväll utan att planera i flera dagar eller mer. Ja, ja det kommer nog det med.
Ha en så trevlig helg nu.

2007-08-17 @ 18:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback