Lite rapport

Sitter med morgonkaffet och försöker punktmarkera Bus-Liv i hennes framfart.... Hon är väldigt företagsam. Hon drar ner något från köksbänken (klättrar på lådorna) och när jag går för att ta rätt på det klättrar hon upp på bordet och tar fruktyoghurten som hon inte hade tid att äta innan, springer i väg med den utom synhåll men lämnar ett tydligt yoghurtspår... und so weiter... Det är inte många sekunder som jag kan sitta ner. Sonja är mest mammig och glömmer att leka. Man får påminna henne om det och då går det jättebra.

Just nu är jag lite upprörd på Boxer. Jag har ett korttidskort - som kontantkort till telefonerna ungefär. Igår skulle jag fylla på för första gången och det gör man på internet med kort eller internetbank. Och inget av alternativen funkar. Och deras kundtjänst gick inte att nå och kortet går ut idag. Trött jag blir. Jag ska göra ett nytt försök idag, men jag gillar inte det här strulet. Och gissa hur det blir om plötsligt Barnkanalen och Nikelodeon är borta!! Hur ska man förklara det för en kille som bryter samman?

Det är bara en dryg vecka kvar till Torsten ska tillbaka till dagis. Det blir alltid en kamp första veckan. Han vill vara hemma. Och nu blir han väl själv med en treåring varannan dag. Inte så kul. Inte för att de är något fel på A, men det skiljer ganska mycket i ålder. Torsten är ju nästan sex år.


Om tre veckor börjar inskolningen av Liv & Sonja. Ångest. De är för små för dagis!! Tur att det är drömpersonal på avdelningen.


Veckans framsteg: Sonja kan sjunga hela Hejhej sommar-vinjetten!
image706
Röran i hyllan bakom är p g a att vi gett upp om att ungarna ska sluta riva ut allt de når.


Kommentarer
Postat av: Annci

Ja det är inte långt kvar till dagisstarten nu. 29/8 börjar H & D, E skall byta dagis också eftersom vi flyttar den 24/8.

Postat av: Anonym

Ja,fast vi har fått mertid! Kruxet är taxi resorna som vi inte fått fler beviljade.Alla har ju semester nu så vi har inte riktigt bringat reda.Men vad vi vet så ska Melvin och Ludvig få vara typ 8-12 var dag på dagis.Synd på taxin bara. Melvin saknar Torsten!

2007-08-02 @ 21:17:54
Postat av: Anna M

Jaaaa! Det är ju samma tider som Torsten går!! Herregud vad ska du göra nu? Vila?!

2007-08-02 @ 21:21:48
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Anonym

Pffhh:-) Jag får väl städa eller nåt eftersom jag inte hinner diska ens när dom är hemma:-) Gissa hur det ser ut här nu efter så lång ledighet från dagis! Eller bajsa kanske;-)Melvin och Ludvigs rum är nytapetserat och igår drog Ludvig gapskrattandes bort en stor lång reva i tapeten.Här fick jag sitta och låtsas att det absolut inte gjorde något alls:-) (för då skulle han riva bort revor från varenda tapetvåd i hela huset) Vi har starkt övervägt väv med färg på.Han skrattade så det bubblade i honom i gott och väl tio minuter
och kollade provocerande på mig och varje gång han gick förbi gapskrattade han. Hursomhelst. Wilmer börjar dagis nu i höst så det är inskolning som gäller och sedan ska jag få det stackars barnet med en mamma utan körkort till Vike,det blir spännande.Maken är ju löntagare och måste jobba;-)

2007-08-03 @ 20:50:28
Postat av: Anna M

Moped?

2007-08-03 @ 22:21:49
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Linda

Vi har varit och kollat.Jag har inte köpt någon än,men det fanns ett begränsat utbud. Mopederna ser ut nuförtiden som 125 :or gjorde på våran tid:-)
Det fanns en fyrhjuling också som såg kul ut,men den gick loss på 27.000. För att inte tala om mopedbilarna.Hur läckra som helst! Dessa måste man hosta upp ca 100.000 för,men de ser ut som de minsta Mr Bean bilarna faktiskt. Det är åtskilligt mer pengar än vad maken någonsin lagt på en bil;-) Jag har inte råd. En ny moped får man iaf för 15.000. Jag ska ju kunna köra på vintern också...... Vi får se!
Jag har iaf tröttnat på att bo så här trångt och vi hoppas väl att något större hus ska dyka upp. Mitt älskade Medhamn i all ära,men vi kanske kommer att få flytta något på oss. Men jag rör mig endast i området Kr hamn-Medhamn och på denna sidan av 26:an. Det ska fortfarande vara landet ,det är klart.

2007-08-04 @ 21:15:22
Postat av: Eva med Jonathan

Liv verkar vara lik min J varit i den åldern ;)
Överallt hela tiden typ....*Hmm*
Hoppas nu dagis går bra!!!!
Kram igen!

2007-08-06 @ 12:19:13
URL: http://saggitarius76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback