Dagisuppdatering

Idag fick både Liv och Sonja gå till dagis och både jag och maken var med. Precis före elva lämnade vi dem och det gick jättebra. Vi gjorde några ärenden och så blev jag bjuden på lunch :) Barnen åt på dagis - eller Liv åt. Sonja ville inte äta. Synd att de har ärvt min petighet med maten. Hoppas att det blir bättre med tiden. När vi skulle hämta dem kl 12 var de jätteglada och vi packade in alla tre i hyrbilen och så fick jag gå hem - jag får inte plats med tre barnstolar. Vägen hem i bilen tar knappt fem minuter men det var tillräckligt för att Liv skulle somna så pappa och Torsten tog en tur medan jag och Sonja gick in och sov en stund - eller Sonja sov. Jag hade inte tid även om jag skulle vilja. 

På måndag ska de prova att sova middag där. Vilken tur att Sonja lärt sig somna i sängen innan. Då blir det nog inte så svårt. Vi är rejält förkylda nu allihop - utom Torsten. Men det kommer väl... hoppas inte, för han har det jättejobbigt när han är förkyld :(

image762

Kommentarer
Postat av: sissi

Du är otrolig och jag ser fram emot att få veta så snart som möjligt♥ tack kram sissi

Postat av: Anna M

*Visk visk hysch hysch*

2007-09-01 @ 08:42:34
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Ingela

Hej Anna,
Som jag sa när vi stötte ihop på Coop i somras tittar jag in hos dig då och då. Dina inlägg ger positiv energi när livet som mamma till vilda 3-åriga tvillingtjejer samt en lite prepubertal 10-åring känns stressigt och inte helt lätt. Jag får en påminnelse om vad som är viktigast i livet och vilken rikedom jag har. Kul att du fått jobb och att det går bra med flickorna på dagis. Vi har ju precis lämnat "Myran" och gått över till "storbarna" och tjejerna trivs men är extremt trötta när de kommer hem. Det är ett helt annat röj men de behöver också annan stimulans nu sä det känns jättebra. Jag ville bara höra om du är intresserad av arvegods - jag har bla. ett par fina täckjackor (grön o rosa) som går att göra västar av samt två par skor/stövlar (var) i bra skick. Synd att det bra ligger här om det kan komma till användning någon annanstans - behövs ju en del när man börjar dagis.....

2007-09-01 @ 11:02:31
Postat av: Anna M

Arvegods är jättevälkommet!! Jag lämnar mitt telefonnummer på dina tjejers hylla så kan vi ringas vid :) Liv & Sonja är jättetrötta efter två timmar på Myran. Jättekul att du skrev äntligen! Eller har du kvar ditt efternamn från skoltiden så kan jag lista ut din universitetsmejl...

2007-09-01 @ 12:08:57
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Ingela

Skönt att bli av med lite grejor - det blir ju en del när det hela tiden är gånger två:) Jag pluggar hemma måndag och onsdag veckan som kommer så antingen kan jag kila ner till dig med grejorna eller så kan du komma förbi och ringa på. Men lämna numret så hörs vi!

2007-09-01 @ 19:50:42
Postat av: Eva med Jonathan

Hoppas inskolningen fortsätter bra! Och hoppas jobbigt förkylningar försvinner snabbt!!!!

2007-09-02 @ 19:30:02
URL: http://saggitarius76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback