Ansträngt...

Idag är det sex år, fyra månader och en vecka sedan jag slutade röka. Idag är jag mer röksugen än vanligt. Tänk att det aldrig går över. När jag var gravid med Liv & Sonja mådde jag så illa första femton veckorna att jag faktiskt inte alls var röksugen då. Men jag kräktes ju dag och natt istället. Nä, det får bli något med hög sockerhalt istället.

För dem som inte vet så kommer jag aldrig att röka igen och det beslutet fattar jag VARJE DAG som den nikotinmissbrukare jag är. Omkring 30 cigaretter om dagen var min normala konsumtion - jag rökte ikapp på morgnarna det jag gått miste om under natten.
image761

Kommentarer
Postat av: Perlen

Har du provat att tugga på Ingefära?
Det är många som säger att det hjälper.
Jag har själv hållt upp i 17 år nu, jippi.

2007-08-27 @ 09:53:13
Postat av: Anna M

Jag slutade med ingefära. Det är kanonbra! Håller du bara upp? Jag blir rasande när någon antyder att jag håller upp. JAG HAR SLUTAT!!

Postat av: Linda

Vad duktig du är.
Jag tål inte rök, och Elias som är astmatiker får andningsvårigheter han med.
Jag beundrar alla som faktiskt lyckas sluta.
Hälsningar från mig som lever i flyttkaos.

2007-08-27 @ 15:09:58
URL: http://npf.blogg.se
Postat av: Pillan

Jag har inte varit rökfri så länge som du... men i 4 månader och 4 dagar i dag... jag känner mig stolt över de jag mår så mycket bättre men det är nog något med vädret just nu för jag är också extra röksugen...
kram Pillan

2007-08-27 @ 16:04:57
URL: http://go.to/pernillalarsson
Postat av: Sofie

Hej!
En liten kommentar från en januarimamma på AFF som läser här nån gång då och då (sorry att jag inte lämnat avtryck tidigare). Men nu bara måste jag få tipsa dig om boken
"Easyway, Äntligen ickerökare" av Allen Carr (inte helt säker på titeln -har inte boken framför mig). Den finns i pocket för ungefär 50 kr och när man läser den boken undrar man bara varför i sjutton man inte fått tag på boken tidigare och äntligen blivit fri från tankarna på att vilja röka igen. Man vill verkligen inte det efter att han visat hur "nikotinfällan" fungerar. Du kan väl prova att läsa den så kommer du kanske inte att fortsätta tänka på cigaretter som faktiskt inte ger något alls, utom att stilla ett nikotinbehov som du ju inte har idag! Lycka till!!
Sofie, Alvas mamma

2007-08-28 @ 10:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback