Enorma framsteg

som nog bara kan förstås av den som har ett barn som Torsten :)

Jag var trött en eftermiddag och barnen var kinkiga och jag höjde rösten åt Torsten. När jag blivit arg (onödigt) brukar jag be om ursäkt för att jag höjt rösten. Det har jag alltid gjort, men den här gången glömde jag bort det och Torsten var inte riktigt sig själv. När jag frågade vad det var sa han att jag skulle be om förlåtelse. Tänk att han förstod vad det betydde så väl - in i hjärtat! Han fick sitt förlåt och blev en glad unge igen :)

Jag ville en kväll berätta om Kolmårdens Djurpark eftersom vi planerar att åka dit snart - helst innan värsta turistsäsongen börjar. Torsten började då prata om Mariebergsskogen som vi besökte i somras (ett parkområde med djur som hästar, grisar, getter). Jag försökte få tillbaka samtalet till Kolmården och då säger han: Sluta prata, Mamma! Jag berättar nu!

Ikväll skulle jag ta ett kort på honom just för det här inlägget och då säger han: Ska du ta ett kort på mig, Mamma? (med betoning på alla ord) Ja, svarar jag och knäpper en bild. Det gör ont i ögonen när det kommer det vita ljuset.

image441

Han brukar busa med mig genom att hålla sitt ansikte nära mitt och göra grimaser och bubbelprata (det låtsastal som han hade innan han lärde sig prata för 1 ½ år sedan). Jag brukar stjäla pussar när han ändå är så nära. Det är en del i buset att jag försöker pussa honom. En gång förra veckan satte han sin hand över min mun och pussade mig på näsan. Första (och kanske enda) pussen!!

Det är bara drygt 1 ½ år sedan han sa Mamma första gången...

Kommentarer
Postat av: Eva (med Jonathan)

Hej Anna! Så härligt med dessa framsteg! Vad roligt!

Postat av: Anna M

Kul att du lyckas med kommentarerna nu. Nattsuddar du med? Skönt med en aning egen tid...

2007-04-25 @ 00:02:00
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: johannapannan

det var väl jättefina framsteg! Både en puss och innebörden förlåt. Måste värma i hjärtat när du märker sådana saker. Som han bara kan. Rent plötsligt, fast ändå inte.

Kram

2007-04-25 @ 07:33:31
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Linda

Vad roligt att läsa!!
Det är så härligt när man ser de där framgångarna.

2007-04-26 @ 07:36:52
URL: http://npf.blogg.sen
Postat av: Ingrid (Moas mamma)

VIlken värdefull puss! Det är så jag får gåshud när jag läser.

Fördelen med att vara mamma till småttingar när man är runt 40 är, för mig, att framstegen inte är självklara på samma sätt som när jag var mamma vid 20. Varje nytt genombrott, som att lyfta huvudet vid 7 månader, är värt att fira och genererar sådan lycka.

2007-04-26 @ 08:00:14
URL: http://livet.ingreid.se
Postat av: ingrid

kul med framstegen.Det är ju så roligt med de små framstegen med våra barn,man gläds så otroligt då. Jag minns när det var så att T. inte pratade alls o du inte trodde att han skulle prata. sånt här blir ju en stor seger.
kram

2007-04-26 @ 19:20:19
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Karin

Åh vad underbart, vilka framsteg!! Han är ju världens superhjälte. Det ska bli så kul att ses igen. :-)

2007-04-29 @ 09:47:30
Postat av: lillkillensmamma

Det är enorma saker som Torsten gör!

2007-05-03 @ 10:15:57
Postat av: Anna M

Men vad kul att se dig här, Sara!

2007-05-03 @ 13:16:47
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: winnerhorse

Hej,

jag surfar runt på andra bloggar och bloggar själv. Något med just det här inlägget, känslan i det, dina ord, gör att jag är rörd till tårar. Vilken fin kille! Vad befriande det är och vad man växer som människa genom att ha ett säreget barn. Jag har det själv, men kan ännu inte blogga om det, det blir lite för personligt. men kanske en dag........................

Tack!

2008-04-27 @ 23:41:32
URL: http://www.winnerhorse.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback