Tre sjuka skönheter



Nu är det fjärde veckan som Liv & Sonja är sjuka. De var nästan bra, när Liv vaknade igår natt och skrek. Feber och snuva - igen. Sonja har inte så mycket snuva men är hes och vääääääääldigt mammig. Jag ringer till BVC imorgon för att få råd om hur jag ska göra. Vi har städat och sanerat så gott vi kan och det råder beredskapsläge med handtvätt. Vi har missat rytmiken två gånger och på onsdag vill jag gå. Vi får se om jag kan ta åtminstone ett barn med mig...



...och så var det den här då... Inte en kroppsdel som ligger bra till, kan jag säga. Efter att ha överdoserat medicinen ett par dagar har svullnaden lagt sig och det gör mindre ont på morgnarna, men på kvällarna  är jag färdig att amputera. Jag kan pressa ner foten i skorna i alla fall. Förut var jag tvungen att ha sandaler på mig och det blev både kallt och blött.

Idag kom vår granne med en kasse äpplen till oss. Vi har inga fruktträd på tomten. Äpplena var jättefina och supergoda. Det är skönt i nya huset, säger Torsten och jag håller med.

Kommentarer
Postat av: Pillan

Hej vännen!
Vad tråkigt att barnen är sjuka. Hoppas ni kryar på er snart. Kanske Kanske kunde vi försöka få till en fika någon dag. Här har jag också haft sjuka barn men det har piggnat till nu även om det hosar allihopp. Ha det så bra kram Pillan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback