Grönsaksmos/kompott med bebisomelett

En snabbrätt som Torsten äääälskade när han var bebis. Liv & Sonja är inte lika förtjusta men äter snällt.

Egentligen kan grönsakskompotten innehålla allt möjligt. Jag använder potatis som grund och slänger i de grönsaker som finns hemma. Jag ser alltid till att det är både rött/orange och mökrgrönt i. Har alltid fryst persilja hemma. Idag blev det potatis, broccoli, tomat, ärtor kokat i grönsaksbuljong och kryddat med lite salt och peppar.

Bebisomelett är så enkelt. Ett ägg (till en bebis) med en smörklick i en djup tallrik/skål och in i mikron. Man får passa den och ta ut den och röra men på en minut är den garanterat klar.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej,
tack för att jag får kolla din blogg. Jättefin!
Undrar bara lite, linser, kikärter och bebisomelett - vad tänker du för ålder på barn/bebis när du skriver så? Min dotter är 7 månader. Är det ok?
Kör du med kikärter på burk eller kokar själv?
Kan du frysa in detta? Har läst att linser ej är så bra att frysa in, vi gör ju det till oss själva hela tiden, men kanske annorlunda till bebis? Mvh, Sara (supani på allt för föräldrar)

2006-11-29 @ 13:48:06
Postat av: Anna M

Mina barn är nu 10 månader men den här maten har de ätit sen de var 6 månader. Jag har konsulterat både bvc och dietist på barnkliniken. Jag ska erkänna att jag använder kikärter på burk nu eftersom jag överbelamrad med sysslor ändå. Jag har aldrig hört att linser inte skulle gå att frysa. Det gör jag ofta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback