Uppiffad industrigröt

Barnen har haft jättedålig aptit nu när de haft magsjuka och jag ville att de skulle få sig ett skrovmål. Enligt dietisten ska de absolut ha berikad industrimat åtminstone till ettårsdagen. På min fråga om man inte kan ge sina barn fullvärdig kost utan industriprodukterna, fick jag svaret att om det inte hade visat sig att de var allergiska så hade ingen lagt sig i vad jag gav dem... Goddag yxskaft! I alla fall får de EkoGo-gröt varje morgon eftersom den mjölkfria modersmjölksersättningen de annars skulle få är vedervärdig. Hur jag än försöker maskera smaken vägrar de att dricka den. Idag ville jag piffa till gröten lite extra och gjorde så här:

Rött rivet äpple (innehåller mycket pektin som är bra mot diarré)
En klick mjölkfritt margarin
Lite kanel

Slurp, så var gröten slut.

 
Hungry 






Kommentarer
Postat av: Johanna

Har inte sett den filmen men jag gillar Nicolas Cage. Har du sett weather man? Den var jätte bra men sorglig om man förstår budskapet.


Har hört flera som har magsjuka/vinterkräksjukan : /
Måtte det inte drabba mig.

Postat av: Anna (Wynja) med lill H

Hoppas ni är friska å krya nu alla hopa!!! Jag är veg för djurens skull, men då kontrar köttätare med att växter oxå lever *sucka* Men jag tror ju att djur har en själ, men inte växter! Hur bemöter Du såna kommentarer? Och detta med industrimat? Fatta nada! Skulle ungarna svälta ihjäl utan? Ha! Krams//Anna

2006-12-06 @ 08:13:07
Postat av: Anna M

Ja, du Wynja (Anna) vad säger man. Nu är inte jag egentligen veg p g a det... eller kanske är jag det... Jag tycker att det är osmakligt att åta kroppsdelar och kallar gärna skinka för grisstjärt och allt kött för kadaver :) Jag äter emellanåt fisk dock.

2006-12-06 @ 10:43:26
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback