Potatis & quorn

En helt vanlig lite trist vardagsrätt är när jag kokar potatis, morötter och lite purjolök i grönsaksbuljong (en kvarts tärning), en skvätt olivolja och en matsked tomatpuré (den där matskeden är för att det ska vara nog med röda grönsaker i och för smaken förstås). De sista minuterna får quornfärs eller quornbitar koka med och sist strör jag på lite persilja. Om jag vill reda av använder jag maîzena eller rismjöl. Oj, jag glömde peppar. Jag har alltid i svartpeppar och/eller chilipeppar i maten.

 
Soup 






Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken trevlig blogg du har!!! Hur hinner och hur orkar du med att ha ett autisktiskt barn och tvillingar? Jag vet, fu har inget val. Man väljer inte sina barn och dessutom älskar man de barn man får. Kom ihåg att du är enastående!!

Postat av: Mika

God Jul till er allihopa!

/Mika&Dami

2006-12-23 @ 18:44:55
URL: http://damian.webblogg.se
Postat av: Anna M

Nej, inte väljer man, men jag är väääldigt nöjd med mina barn :) Man gör det man måste och förhoppningsvis blir det något bra av det... det brukar det bli om man följer sitt hjärta.

2006-12-23 @ 22:50:04
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback