Potatis å vegbullar

Igår lagade jag mat som Liv höll på att äta så hon kräktes av :) Hon har gått ner 250 gram av sina sjukor och har svårt med aptiten så det är väldigt glädjande. Fast vegbullarna innehåller sojaprotein och det får jag egentligen inte ge henne före 12 månader och hon är bara 11 månader. Eftersom vi misstänker mjölkallergi och mjölkallergiker har benägenhet för sojaallergi om man får den före ett års ålder. Nåväl, gjort är gjort.

Jag kokade potatis, gul lök och gröna ärtor i lättsaltat vatten och kryddade med lite svartpeppar och en matsked tomatpuré. Sen la jag i gourmetbullar från Hälsans Kök och redde av med havregrädde och maïzena.

Jag mosade bara med gaffeln och så kunde småtrollen äta. Jag gjorde så mycket att de fick med sig den maten idag till IKEA och de åt med samma glupande aptit där.



Idag gjorde jag en liknande rätt fast hade broccoli i istället för ärtor. Inte att rekommendera! Det är pruttmarathon nu. Sojaprotein och broccoli blev för mycket för små magarna. Saffranslängden kan ha spelat in också förstås. 2006-12-18

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback