Det finns barn och barn

Vi har varit hos doktorn Torsten och jag och de var verkligen jätterara på jourmottagningen!!  Jag lämnar alltid fram de här:

Bild

men det är inte alltid de fattar men de brukar åtminstone fråga hur vi vill vänta - i enskilt rum eller i väntrummet. Nu blev det ändå väntetid och jättejobbigt för Torsten. Läkarbesöken i sig är jobbiga så att vänta på det blir ännu värre. Han började bli riktigt upprörd precis innan så jag kunde knappt hålla honom kvar. Och så var det en jätterar läkare. Som inte hade en susning om autism men som läst igenom noga på kortet jag lämnade och verkligen ansträngde sig. Han gjorde inte mycket rätt för han var obekväm i situationen men han ansträngde sig verkligen :heart: fast mycket blev fel så tackade jag speciellt efter att vi var färdiga för det positiva bemötandet

Torsten har dubbelsidig öroninflammation och har fått penicillin. Det finns läkare som inte anser att man behöver behandla barn med autism för de är ju ändå.... defekta? Det här är första gången han får antibiotika för öi fast han haft tre dubbelsidiga - minst - med brustna trumhinnor. Inte med ett knyst antyds att han ska gå på hörselkontroll... men så har vi ju fler barn. När Liv fick sin första öi så fattade vi att det det var skillnad på barn och barn...

Kommentarer
Postat av: ia-fia

Jag blir helt kall när jag läser detta! :( Milde tid!



Fan alltså!



Fast det var roligt med läkaren iallafall.



kramar!

2009-03-01 @ 18:18:28
Postat av: ingrid

sådär har jag aldrig blivit behandlad när stoffe haft öroninflammationer. Han har ju haft mängder när han var mindre o fick penicillin i princip varje gång förutom några ggr när de ansåg att barn över 2.5 år inte ska ha det. Jag har inte känt av den attityden du skriver om inom den vanliga vården. Dock på hab när han inte kunde se nåt. Psykologen tyckte att vadå det gör inget. Men han hade så dålig syn när vi sen kom till ögonmott. så det blev glasögon bums o det måste han ha resten av livet. Och inom hab återigen med hans dåliga ben brys det heller inte om. Så DÄR känner jag mer av den attiytyden än inom den vanliga vården.

kram ingrid

Postat av: Lindelou

Minns inte att Ludde fick heller när trumhinnan redan brustit. Vill minnas att det ska läka ut av sig själv då. Däremot tas man inte på allvar när man "måste" ha extremt ont i halsen när man har streptococcer och Ludvig faktiskt inte har ont pga sitt funktionshinder på telefon med rådgivningen i andra änden. Sen har det varit svårt att slippa väntetiden, det är ju värst.

Hörselkontroller har vi varit på åtskilliga.

2009-03-03 @ 12:53:39
Postat av: Lindelou

Beställde tid för Ludvig idag på vårdcentralen. När jag berättade att jag ville ha en fast tid för att Ludvig har autism så fick jag veta att det fanns kort man kunde lämna fram, det hade hon varit med om för en tid sedan och det var så bra:-)

2009-03-09 @ 09:04:27
Postat av: anna m

jag har kort!! Om du vill ha!

2009-03-09 @ 21:14:14
URL: http://jiiizes.wordpress.com
Postat av: Jenny

Många är novisa när det gäller kontakt med den med Autism. t.om läkare. Det är inte som mässling som går över. Skulle söka fortsatt Aktivitetsersättning för vår vuxne son och vi möttes av en stressad läkare och besöket tog ca 10 min med följd att det blev ett mycket , mycket magert läkarutlåtande.

Vi måste stå på oss som föräldrar annars får vara barn, stora eller små lida.

2009-03-22 @ 17:35:20
Postat av: Anonym

Många är novisa när det gäller kontakt med den med Autism. t.om läkare. Det är inte som mässling som går över. Skulle söka fortsatt Aktivitetsersättning för vår vuxne son och vi möttes av en stressad läkare och besöket tog ca 10 min med följd att det blev ett mycket , mycket magert läkarutlåtande.

Vi måste stå på oss som föräldrar annars får vara barn, stora eller små lida.

2009-03-22 @ 17:37:46
Postat av: Lindekou

Melvin vill träffa Torsten!



2009-10-11 @ 00:06:05
Postat av: Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :D!

2011-07-19 @ 18:20:18
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback