Hur tänker de?

För ganska många år sen - tio kanske - kom kommunen på den briljanta idén att spara pengar på gatubelysningen i centrala Kristinehamn. Det fick till följd att kvinnor knappt vågade gå ut efter mörkrets inbrott och ofredandena ökade. Jag blev själv antastad på väg hem från krogen. Usch! De fick alltså tänka om. Tack och lov!

Nu har jag i veckor irriterat mig på att en lyktstolpe på en väldigt mörk passage på en gångväg (som används mycket till och från krogen om nätterna) har en detektor som gör att den slocknar när man passerar den! Hur f-n tänker de då?! Om den varit släckt innan och tändes när man kom hade jag förstått men den slocknar!! Det är riktigt otäckt för det är lite ödsligt och mörkt och en utmärkt plats att ligga på lur om man är sån. Och belysningen är ju den enda trygghet man har när man är kvinna ensam ute om kvällen. Men det är klart. Kvinnor behöver väl inte gå ut efter mörkrets inbrott. Vi ska hålla hemma...

Man kan bli mörkrädd för mindre...


Kommentarer
Postat av: lillkillensmamma

Men, det måste väl ändå vara att den är felprogrammerad? Ring tekniska kontoret och kolla om det inte är så?

2009-01-02 @ 19:02:47
Postat av: anna m

Jag har tänkt göra det länge nu... men så glömmer jag det.

2009-01-02 @ 19:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback