Världen befolkas av givare och tagare...

Jag har jämt omgett mig med tagare... när jag mått för dåligt och varit utan något att ge har jag blivit väldigt ensam. När min man fick cancer och jag sen fick ett barn med autism försvann de slutgiltigt. De allra flesta i alla fall. Jag blev ju ointressant för dem då. Länge levde jag ensam med bara min familj, men sakta så började jag bygga upp ett nytt socialt nät av givare. Människor som känner glädje när de får... och som också ger mig något. Som stöttar när livet är motigt och som gläds med mig när livet ler mot mig. Innerliga människor. För jag har ingen plats i mitt liv för tagare. Jag orkar inte med dem. Jag hoppas verkligen att jag också är en givare...

:hjarta:




Kommentarer
Postat av: Ingrid L

O, ja Anna! Du är en sann givare! Du förtjänar ett stort och tätt nät av innerliga människor. Som du ger av dig själv kan ingen förbli oberörd. Ofta är den valda utökade "familjen" starkare än den biologiska.

kram

Postat av: anna m

Tack Ingrid! Det värmer!

Kram

2008-09-30 @ 10:15:24
Postat av: Linda 'Björklöv'

Känner att jag bara måste få sagt att du är en givare, helt klart! Och då känner jag dig bara genom orden jag läser på skärmen - din blogg, dina inlägg på SB och jag får så mycket av det. Så för att jag inte enbart ska vara en tagare bör jag väl ge något, och du får min kärlek och varmaste förhoppningar om en alldeles underbar höst! Det är du värd. Kram

2008-09-30 @ 10:35:01
URL: http://personligamamman.blogspot.com
Postat av: anna m

Nej men tack Björklöv!! Önskar dig detsamma!

2008-09-30 @ 13:32:15
Postat av: Marie med A & O & A

Hej!

Åh, vad jag saknar dig. Hoppas allt är bra med er alla! Jag skrev precis ett pm till dig på aff, men du kanske inte är där längre. Så såg jag länken hit i ett meddelande du skickat.

Stor kram!

/Marie med Alexander, Oliver & Alicia

2008-09-30 @ 17:15:04
URL: http://www.famlille.se
Postat av: anna m

Kram Marie!!

2008-09-30 @ 19:57:57
URL: http://tartmamman.blogg.se/
Postat av: lillkillensmamma

Visst är du en givare! :-) Jag är ju här och tankar lite närhet flera gånger i veckan ;-).

Tack för att jag får det!

2008-09-30 @ 22:09:56
Postat av: anna m

Nu försöker jag svara för sjunde gången!



Jag tänker på dig S fast jag inte mejlat. Undrar hur du har det nu.. hur du bor och allt...



kramar

2008-10-01 @ 11:48:00
Postat av: Bina

Åh... du är en härlig givare... och just i detta nu tänker jag alldeles speciellt på er! kramkram

2008-10-01 @ 14:04:54
URL: http://www.bina.se
Postat av: anna m

Bina ;) Kram

2008-10-01 @ 16:36:26
URL: http://tartmamman.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Men visst är du en givare!

Skillnaden är att vi blivit både tagare och givare efter att tidigare mest ha varit givare!

2008-10-04 @ 09:30:38
Postat av: Karin

Anna, du är defenitivt en givare och jag hoppas att du även är en mottagare.



2008-10-04 @ 11:44:03
Postat av: ia-fia

Kan bara stämma in i den övriga kören! Du ger. Mycket! och förtjänar att få. mycket!



Kramar

2008-10-05 @ 17:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback