Jag känner själv

...att jag inte är så kul så jag förstår att det inte är någon hit att läsa och skriva här... Just nu vill jag återhämta mig. Samla krafter. Hitta tillbaka. Ta sorgen att jag inte får något mer barn, Acceptera det. Tänka om. I dagsläget drömmer jag på nätterna att min man säger: Jo, Anna! Vi gör ett nytt försök!  Men så blir det inte. Jag har packat ner mina mammakläder och ska slänga dem men det går inte än. De ligger nu längst ner i garderoben. Jag får ta det i etapper. Jag försöker förmå mig att sortera barnkläder och ge bort det som inte ska sparas till barnen själva. Vad svårt det är... jag förnekar. Jag kan inte ta det till mig. Jag behöver tid att smälta allt och att sörja allt. Helst skulle jag vilja lägga mig bara. Stanna i sängen och inte gå upp på dagar. Det är synd att jag inte har den möjligheten.

Ha tålamod med mig. Jag kommer igen... men nu är jag trist och deppig.

Kommentarer
Postat av: ia-fia

Var ledsen och sorgsen så länge du vill och måste.



tusen kramar!

2008-11-12 @ 22:26:27
Postat av: Carola m 7

Ta den tid du behöver! Du har ju en stor sorg att försöka bearbeta.

Kramar i massor:)

Postat av: Annci

Sörj så länge du måste. Kram!



Jag har redan rensat bort gravidkläder och ger bort de urvuxna kläderna. Är väl ett sätt att inte hoppas för mycke, skulle vi ha sån himla tur att det tar sig en gång till så får vi köpa nytt.

2008-11-13 @ 09:49:55
URL: http://dykis.blogg.se/
Postat av: lillkillensmamma

Du, Anna... ha inte så bråttom. Plocka med kläderna lite i taget och låt det ta sin tid. Tänker på dig. Kram!

2008-11-13 @ 11:05:47
Postat av: matilda

tjaa :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):)

2008-11-13 @ 11:21:35
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Tina

:-( Fast jag tycker inte du är trist. Deppig kanske, men inte trist.

2008-11-13 @ 16:55:27
URL: http://prematurbloggen.wordpress.com
Postat av: Ann-Marie

Vet du vad Anna... Trots allt är det tur att du inte kan stanna kvar i sängen och inte gå upp på flera dagar! Det är ändå bättre att befinna sig i livet, i röran, i glädjen men också i sorgen. Fast utan att låta sorgen ta överhanden.

KRAM!

2008-11-14 @ 14:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback