Influensa?

Jag hade influensa för första gången i livet för två år sedan drygt. Hela familjen insjuknade. Liv och maken var sjukast och fick till slut antibiotika för att tillfriskna. Men jag var nog övertygad om att jag skulle dö då. Så sjuk. Nu är Torsten och jag sjuka i något skumt... Först hög feber i tre dagar och nu i två dagar har Torsten haft svårt att gå och öht röra sig. Benen ömmar. Han ligger mest men staplar till toaletten. Själv är jag kraftigt försvagad i armar och händer och har ont i armar/händer och benen/fötterna. Börjar känna mig svullen och öm runt halsen... PÅ FJÄRDE DAGEN!? Skumt! Kan det vara influensa det här med? Så olikt....


Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej där borta!

Det där har vi också haft. Vi hade dessutom en efterföljande hosta som påminner rätt mycket om kikhosta :(



Krya på er!!!



Kram

2008-11-23 @ 09:08:24
Postat av: anna m

mmm jag börjar kraxa lite idag... :(

kram Ingela

2008-11-23 @ 09:56:53
Postat av: ingrid

det låter som en typ av influensa. Här blir vi drabbade av influensan varenda år. Men har du inget inflammationsdämpande typ brufen att ta själv och att ge torsten? Då underlättar ni det hela.

Se till att få i er c-vitamin brus i ordentliga mängder mot halsontet.

kram ingrid

2008-11-23 @ 16:26:25
Postat av: anna m

Vi har antiinflammatoriskt men det står att barn under tolv inte får äta dem.

2008-11-23 @ 19:09:16
Postat av: Carola m 7

Hu:(

Det är värdelöst att vara sjuk. Hoppas att ni kryar på er!!!!

Postat av: ingrid

men hur är det ipren får man vä ge till barn? Det är ju ungefär samma som brufen. Och det är en himla skillnad om de har ledvärk på att ge typ alvedon eller att ge ipren/brufen. Vi har ju brufen utskrivet till våra barn tack o lov.

Kram ingrid

2008-11-23 @ 20:59:35
Postat av: ingrid

nu har jag kollat på nätet åt dig anna. Ipren kan du ge till barn från 6 år,receptfritt. 200 mg ipren eller suppar från 6 månader. Men som sagt jag är van att använda brufen till mina barn, men det sägs ju att ipren ska ha samma effekt eller liknande.

/ingrid

2008-11-23 @ 21:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback