I jobbsökartagen

Så var jag arbetslös då. Från i måndags. Nu sitter jag och söker arbete igen. Det är lite spännande och kul för just mitt yrke är ett bristyrke just nu så man får en hel del att söka.

Och så har jag drabbats av massiva virusattacker i helgen... Plötsligt fick jag en virusvarning som verkade komma från min egen dators säkerhetscenter. Från Microsoft alltså. Jag gick på den. Det tog två dagar av svett och oro innan jag lyckats bli av med det. Det var av den typen som stjäl lösen till internetbank och dylikt. Jag har vad jag vet klarat mig helskinnad. Pust!

Kommentarer
Postat av: ingrid

har du sett att det i kga finns ett ledigt jobb som kontorist? Vet att det finns för en kompis till mig har sökt det, men hon är inte kontorist. 1 årigt gravvik om jag inte minns helt fel. Är du inte kvar på bemanningsföretaget?

/ingrid

2008-11-20 @ 20:05:14
Postat av: anna m

Nej jag är inte kvar... bankkrisen gjorde att de släppte mig, men jag tror inte det blir långvarit arbetslöshet. Det har det aldrig varit förut.

2008-11-20 @ 20:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback