Närakuten rules!

Idag var jag hos doktorn med Torsten för han har fått öroninflammation. I anmälan lämnade jag fram ett tummat ex av det här braiga kortet:



Bemötandet blev på topp. De frågade var vi ville vänta och det fortsatte i samma stil. Läkaren hade kanske inte jättekunskaper om autism men hon litade på att jag visste vad min son klarade. Torsten var så förberedd på vad som skulle ske att han efter att halsen och öronen kollats drog upp tröjan och sa till doktorn att hon fick lyssna på hans hjärta men medicin fick hon inte ge honom. Vi kommer att påbörja amimox imorgon om det går. Vi blandar den i juice. Det var ett snabbt och smidigt läkarbesök som gjorde att Torsten fick lyckas stort Mr. Green

Den här gången fick vi rådet att komma på hörselkontroll och en förfrågan om vi ville ha en remiss till öronmottagningen eftersom läkaren såg risken att få dubbla handikapp. Puss på dig doktorn!!!

Kommentarer
Postat av: Perlen

Var får du tag i dom korten? Jag har talat om för vårdpersonalen att våran grabb har A. men det har inte verkat som om någon förstått något vid undersökningar. Enda stället det funkar toppen är hos tandläkaren och det har enbart berott på tandläkarens kompetens.

2008-05-07 @ 21:00:41
Postat av: Anna M

RFA. Tio kort kostar 25 kronor. Jättebra!
http://www.autism.se
Gå till deras webbutik och välj övrigt.

Postat av: Ingela

Sköterskerna där uppe på närakuten är underbara. Synd att de inte får vara kvar. DET tycker jag är skit!!

kram från soliga Ålkärr

2008-05-08 @ 18:15:59
Postat av: Pillan

Vad roligt att höra!
Hoppas allt är bra med er!
kramisar Pillan

2008-05-08 @ 20:42:09
Postat av: Anna M

Fast när vi hämtade ut medicinen var det inte amimox som vi kom överens om utan kåvepenin... det gick inte alls...

2008-05-08 @ 20:47:20
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: tess

Kikar in då ja ser att du bor i Kristinehamn. Har nästan nyss flyttat hit så ja tittar runt lite å ser om ja hittar någon trevlig människa från denna härliga stad... //Tess

2008-05-09 @ 10:49:14
URL: http://tess701.blogg.se
Postat av: Monica

Hej,
Om man går in på en sida som heter www.autismforum.se så finns det något som heter "Stöd vid möten" också. Där kan man kryssa för olika saker som man vill att de ska ta hänsyn till när man är t.ex. hos läkaren. (finns för allt möjligt: möten, socialtjänst, skolan, arbetet o.s.v. för vuxna men man kan säkert plocka godbitar även till barn ur detta). Jag har använt mig av de blanketterna till min 18-åring med autism. Vi gjorde då om hela blanketten i ett wordprogram så det inte kom med en massa onödiga saker som inte gällde henne. Det fungerar också jättebra, blir lite mer detaljerat.
Det är ju så jättekul när såna där saker funkar eftersom man ju inte är så van vid att det gör det...
Kram!

2008-05-09 @ 21:53:20
Postat av: Anna M

Kul att du kommenterar Monica!! Jag känner till sidan men har aldrig kollat den så noga... Ska göra det vid tillfälle.

2008-05-10 @ 08:04:51
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: sandvargen

Hej!

Ville bara säga att jag älskar verkligen dessa kort! Vi har liknade men med Aspergs syndrom. Vi har även de korten som man kan lämna på stan när det står massor av vuxna människor och glor när sonen får utbrott. Jag känner mig verkligen trygg nu när jag är på stan för att dessa kort finns i plånboken. det är otroligt vad ett litet kort kan göra!

ha en bra helg

2008-05-23 @ 22:46:30
URL: http://sandvargen.blogg.se/
Postat av: Anna M

Vi har dem också men jag har aldrig vågat lämna fram dem...

2008-05-23 @ 23:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback