Hur gör jag med nacken?

Hur går jag vidare med min nacke? Går man till vårdcentralen och träffar en läkare? Nog borde det väl kanske röntgas? Jag kan ju knappast gå till en kurator och få den utredd i alla fall... För mig känns det jättekonstigt. Först är jag ett psykfall och sen har jag en skada och sen... ingenting? Eller är jag ett psykfall med en skada kanske? Jag vet ju av erfarenhet att primärvården här (carema närvård) gör stor skillnad på folk och folk. Liv som är en söt och normal tjej får komma på återbesök när hon har örininflammation men Torsten är totalt ointressant. Hemskickad med rinnande öron utan återbesökstid. Ingen hörselkontroll. När jag frågar en annan läkare om det här med hörselkontrollen säger hon att det gäller alla barn... men tydligen inte de som har ett psykiskt funktionshinder. Det blir ju mer kostnadseffektivt så. Och det blir väl billigare för dem om jag tror att jag har ont p g a psykiska besvär.

Och jag använder bara termen psykfall i det här fallet för att det är felaktigt och surt. Annars anser jag inte att människor med själsliga problem eller psykiska besvär är psykfall. Har själv varit där.

Kommentarer
Postat av: Johanna

En sån där som knäcker ryggar och sånt då? Naprapat?

2008-05-03 @ 10:12:19
Postat av: Anna M

Jag är lite rädd för det eftersom de forcerar lederna... Det kan nog göra mer skada än nytta.

Postat av: ingrid

kanske du ska söka en privatläkare o få röntgen den vägen. Jag har det o jag vet inte vad jag skulle gjort om jag för sisådär 7 år sen stannat kvar inom vårdcentralssvängen.
Vill du ha tips så hojta till.

2008-05-03 @ 21:07:23
Postat av: Anna M

Tack Ingrid! Ska försöka med vår familjeläkare först. Hon är bra om man bara lyckas få en tid... Oftast är man hänvisad till akuttider och jourläkare. Vad är vitsen med familjeläkarsystem om man aldrig för komma i kontakt med familjeläkaren?

2008-05-04 @ 07:55:32
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: sagas mamma

:-(
Jag hoppas du får tag på din läkare.
Kramar

2008-05-04 @ 23:27:15
Postat av: Anna M

Har fått en läkartid nästa vecka...

2008-05-05 @ 17:15:13
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback