Vattkoppor

:(


Kommentarer
Postat av: ingrid

näe har ni fått det. Vad trist!Här ligger jag däckad av halsfluss o värk precis överallt. Barnen har ju varit sjuka till o från i 3 veckor här.
/ingrid

2008-03-07 @ 18:35:09
Postat av: Anna M

Torsten hade vattkoppor när han var drygt två och vi fick vara hemma i två veckor... Sonja är prickig över hela kroppen. Häret, ansiktet, halsen bålen, rumpan och snippan :(

Postat av: Helene Nilsson

Ååå stackars er... vi har precis kommit tillbaka till jobb/dagis efter att tjejerna haft vattkoppor. Thea (vår 3-åring) fick det först och precis när hon blev frisk fick Maja (våran 2-åring) prickarna. Sjuka barn ungefär HELA februari. Ett tips är att skaffa Tavegyl (klådstillande). Funkade väldigt bra på mina tjejer och de fick sova lugnt om natten och slapp klia sig dygnet runt. Tyvärr är det recept-belagt... Hoppas Sonja blir frisk snart...

2008-03-07 @ 20:34:24
URL: http://www.taflin.net
Postat av: Ann-Marie

Hur många? Inte vattkoppor utan sjuklingar... Hoppas ni inte har sån otur att de får det en i taget!

2008-03-07 @ 21:52:49
Postat av: Anna M

Lyckligtvis har både Liv och Sonja insjuknat samtidigt. Sonja är en prickigkorv menganska pigg, medan Liv inte har så många prickar än men har feber - hon tappar alltid i allmäntillstånd :(

Tavegyl har vi sedan tidigare vattkoppsepidemi. Och kylbalsam, alvedon och ipren inköptes på apoteket idag. Sonja somnade så djupt på tavegylen att hon snarkar HÖGT!

2008-03-07 @ 22:02:47
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Lindel0u

Oj! Wilmer är den enda som inte haft. Undrar om han kan ha lyckats få av er? Ni var här fem dagar innan det bröt ut hos er..... Skulle vilja att han fick det gjort egentligen. Krya på er!

2008-03-08 @ 08:22:06
Postat av: Anna M

Sonja hade en vattkopp redan på torsdagen tror jag... men jag hade inte en tanke på att det var vattkoppor då. Trodde att det var en krigsskada (Liv). Nu har Sonja minst 20 koppor bara på halsen. Liv får nya varje halvtimme...

2008-03-08 @ 09:09:47
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: M och T:s mamma

Hej Anna,
Längesedan jag tittade in här. Vattkoppor ja, stackars er men samtidigt skönt att få det avklarat. Blir nog några tuffa dygn innan det vänder. Hur fixar de klådan? Kliar det konstant hela tiden? A hade det när hon var 3 men var då hos sin pappa så jag har dålig koll måste jag säga. Än så länge har smittan inte tagit sig in på Getingen och jag hoppas vi klarar oss eftersom vi reser till maken/pappa om två veckor och får de det är det bara att ställa in. Vi vill ha det men inte nu! Tror inte vi släpps på planet (från asien dessutom) med prickar. Hoppas att det inet blir för illa med tjejerna och håll tummarna för oss! Krya på er. Kram I.

2008-03-08 @ 09:50:12
Postat av: Anna M

Sonja som har så mycket får tavegyl och kylbalsam. Det funkar. Torsten fick också vansinnigt mycket koppor. Låter kul att ni åker till pappa. Hoppas att ni klarar er utan sjukdom då!
Tack för kläderna förresten! De passade och var jättefina - speciellt taxtröjorna! Underbara!

2008-03-08 @ 12:51:55
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Tavegyl är bra minns jag sen mina hade vattkoppor! Om inte annat så somnar de ifrån klådan...

2008-03-08 @ 20:28:21
Postat av: Anna M

Tyvärr hjälper det inte stort på Sonja. Hon har fått tavegyl men har ändå inte kunnat sova. e har verkligen koppor ÖVERALLT. I munnen t o m. Liv har på tungan och och Sonja på insidan av läppen... Stackars mina ungar!! :( Men pigga år de :)

2008-03-09 @ 07:48:15
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Pillan

Hej Anna!!
Stackars små snuttisarna att de är sjuka... det är i och för sig bra att de fått vattenkoppor så de slipper de när de blr stora men det är inte roligt medan de håller på.. Hoppas det blir lindrigt... och att ni snart är friska igen... kramisar Pillan

2008-03-09 @ 10:34:01
URL: http://go.to/pernillalarsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback