Hur gör man?

Alltså när man har ett barn som man vet kommer att behöva stöd i resten av livet? Och man förutsätts släppa taget någonstans när barnet når vuxen ålder... Jag kommer att vara närmare sextio år... Frågan är hur man ska kunna få någon ro... Tänk om man kunde få känna att man inte behövde oroa sig för det finns så mycket bra stöd där ute... Tyvärr verkar det från mitt perspektiv som att de flesta som jobbar med omsorg är olämpliga. Bra personer är sällsynta... Hur kan det annars vara möjligt att hela arbetsplatser använder sig av vidriga arbetsmetoder? Jag kommer att vara som en hök på skolan precis som jag idag är på dagis. Stackars människor som arbetar med mitt barn. Men jag måste försäkra mig om att det går rätt till. Jag måste vara mitt barns företrädare och se till att han har det bra. Jag måste leva till jag blir hundra - minst.

Tänk om boenden förstår att dålig stimulans och anpassning skapar problembeteenden och att det är deras brist på kunskaper som är problemet istället för personen med funktionshindret...tänk om de förstod att om de gjorde sitt jobb bättre/annorlunda så skulle problemet vara borta. I en perfekt värld...

Kommentarer
Postat av: Johanna

På torsdag åker jag till Karlstad för att höra på Gunilla Gerland. Det ska bli intressant!

2008-04-01 @ 09:39:16
Postat av: anna m

Bra Johanna! Sug åt dig allt du kan och använd i jobbet!!!!

2008-04-01 @ 11:46:17
Postat av: Ewa S

Kom inte åt att svara på det andra inlägget tyvärr. Jo visst Anna finns det särskolor och särskolor och skolor och skolor. Det man inte inser är hur mycket man stänger för sitt barn. Jag har ett såpass stort nätverk över landet så jag vet att dottern inte är ensam om sin fasansfulla upplevelse. Allt jag velat är att ni skall ta med det i beräkningen. Även jag har två barn som har haft oerhört svårt att förstå sin omvärld. Dotterns största problem kommer från hennes vistelse i skolan och hon kämpar med detta många år efteråt. Men eftersom hennes upplevelse och min berättelse klingar fullständigt ohört så får jag hoppas att din son inte är där om tio år som dottern är idag. Må så gott Anna jag önskar dig och din fina familj ett bra liv!

2008-04-01 @ 18:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback