Okej att tejpa för ett barns mun...

Vad rädd jag blir när jag läser om dagiset i Lund där en förskollärare tejpade för ett barns mun med pakettejp med vå varv för att h*n pratade för mycket och inte lydda vid tillsägelse. Barnet är tre år. Övrig personal reagerade inte på att det var något anmärkningsvärt med händelsen utan en annan förälder fick komma till undsättning och klippa bort tejpen som fastnat i håret på barnet. Förskolläraren är omtyckt och duktig i sitt jobb så därför är det helt ok. han har blivit polisanmäld men fick fortsätta jobba. Tills media fick nys om händelsen. Då togs han ur tjänst. Andra föräldrar och kollegor tar honom i försvar!!! Hur kan man ta en sån gärning i försvar?! Någon hade yttrat att det inte var fråga om bestraffning utan ett skämt... Skulle mina barns dagsipersonal få för sig att tejpa igen mina barns munnar med paketeringstejp på skämt skulle jag polisanmäla på två röda sekunder. Och övrig personal... jag vill svära och spotta när jag läser.

Världen är full av hemska människor...

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag grät när jag läste det där i tidningen, har inte ens orkat blogga om det. Hade det varit Sanna... Jag vet inte vad jag hade gjort. Antagligen hade jag inte ens hållt mig så kall att jag polisanmälde, troligtvis hade jag blivit anmäld istället... Inte en suck att hon hade fått vara kvar på ett dagis där något sådant här inträffat... Man blir ju mörkrädd alltså...

Postat av: sagas mamma

Men vad fruktansvärt! Det har jag inte hört om alls i min lilla bubbla. Chockerande!! :-(

2008-06-16 @ 23:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback