Apropå bära två nedan

image974

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej
Det ser otroligt mysigt ut. Jag önskar att jag hade kommit på det när mina barn var små.

Postat av: Johanna

Blir de oense om vem som ska sitta fram och bak på ryggen?

2008-01-19 @ 19:28:04
URL: http://bruno.webblogg.se
Postat av: majsan67

min rygg gör ont när jag ser din bild :)
hade aldrig klarat de...

jag kollade in Lisa på aftonbladet du skrev om tidigare....
Sånt där får igång mig på alla cylindrar... jag kan inte låta bli...

Jag svarar :

isch... isch... isch...

Jag tycker synd om dina föräldrar.... med tanke på detta http://www.aftonblade...

För du har väl oxå varit barn... eller??

Det är väl klart att barn är själviska... det är väl klart dom manipulerar.... det vet väl alla. Nåt annat vet dom väl inte, innan dom lärt sig?!?!

Men du är väl inget barn längre... (med tanke på din ålder) och ändå fortsätter du vara självisk och manipulerande... Dom flesta barn brukar komma på den där "gåtan" med åren... att allt inte kretsar kring just dom... När ska du komma på det???

Citat:
""Det är en stor tragedi för oss alla att barnen ses som det finaste vi har, livets salt och alltings mening, att vi tvingar dem att bli svaret på våra egna oförlösta drömmar om lycka."

Jag hoppas ju verkligen att dina föräldrar verkligen såg dig som det finaste dom hade, att du var alltings mening.... men... har dom tvingat dig att göra dig till åtlöje i en blogg???
Ja... då kan jag ju oxå tycka att föräldrar överdriver barnens betydelse i deras liv.....

Jag hoppas av hela mitt hjärta, och jag menar det djupt... att inga barna-själar väljer att landa i ditt hem...

Varendaste lilla barn, förtjänar att älskas för hela sin härliga personlighet... med eller utan manipulation, elakhet etc..

Ett barn är aldrig elakt utan anledning... det finns alltid en bakomliggande orsak... och orsaken till den är en förälders jobb att finna ut..

Sorgligt nog verkar dina föräldrar misslyckats med att hitta orsaken till din elakhet...

ooooppps..... men som sagt... jag kan inte låta sånt där passera.... och jag är lika elak som henne i slutändan....
med tanke på mitt svar *suck*

kram på dig

2008-01-19 @ 22:50:42
URL: http://majsan67.blogg.se
Postat av: Anna M

Johanna, anledningen till att jag bär två är att båda vill bli sjalade samtidigt... då är den som inte sitter på ryggen avis men jag tror att de vill sitta fram på magen och ha kontakt om de får välja.

Och Majsan anledningen till att sjalande är att föredra är att man faktiskt inte får ont i ryggen av det eftersom ryggen inte belastas som t ex i en babybjörn. Tyngden fördelas över hela överkroppen och det man kan få ont i är knän och i mitt fall fötterna som pajade när jag var gravid.

Och jo man kan gå igång på såna som Lisa Magnusson men jag tror faktiskt inte det är annat än ett spel. Jag tror faktiskt att de inbillar sig att de är intellektuella när de uttrycker de här åsikterna...

2008-01-20 @ 09:39:14
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Caroline

Vad snyggt du bär. Och vad stark du måste vara i ryggen som bär två tvååringar! Det ser vackert ut.

2008-01-25 @ 22:04:21
URL: http://bakel.se
Postat av: Anna M

Tack Caroline! Det är inte med ryggen man bär med sjalen utan med HELA kroppen. Mesta tyngden känns i benen :) Lite darrigt i trappor. I söndags sov tjejerna middag så här. Det blev lite varmt.

2008-01-26 @ 14:04:55
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Eva med Jonathan

Jag är lika imponerad som Caroline! Att du har styrkan att bära dem i sjalar samtidigt när de nu hunnit bli äldre och tyngre och allt!

Kram Eva

2008-02-02 @ 12:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback