Min Liv

Hon åkte iväg i en ambulans för en timme sedan :cry: Jag trodde att jag förlorat henne. Att hon dog... Ena stunden satt hon där och så vänder jag ryggen till och hör en liten duns. Jag vänder mig om och hon ligger i en helt onaturlig ställning. Ögonen stirrar uppåt och det bubblar ur munnen. Hon är alldeles blåröd i ansiktet och slapp i kroppen. Det tog en evighet för ambulansen - i verkligheten fem minuter - och under tiden kom hon till sans en stund och gnydde och när ambulansmännen tog henne grät hon lite, men sen försvann hon igen. Vi gav henne en alvedonsupp för det var troligen feberkramp. Ena ambulansmannen tog ut henne för att kyla ner henne snabbt. Hon hade 40 grader. Min man följde med i ambulansen och det senaste jag hörde var hon vid medvetande. Jag hade velat följa med henne :cry: Men Torsten blev så upprörd och det har tagit den här tiden att få honom någorlunda lugn. Nu får jag vänta på besked och längta efter min älskade unge.

Edit: Det är konstaterat feberkramp och hon är på väg hem igen! Längtar!

Kommentarer
Postat av: SABINA

Gud vad hemskt, hoppas det blir bättre snart!

Postat av: Alina

men guuud! Hoppas det går bra!! :/

2008-12-09 @ 14:13:06
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hände med min Thilde när hon var ca året, och har hänt ett par gånger till sen. Ser fruktansvärt ut, man är helt övertygad om att barnet håller på att dö. Dagispersonalen som även de råkat ut för Thildes kramper kyler ner alla mina barn snabbt om katten för att inte behöva se det hända igen.

Stackars lilltjejen, hon kommer vara rätt mör ett tag framöver. Ta väl hand om henne och dubbel dos alvedon och massa dricka vid feber. Det brukar växa bort men har inte gjort det här (ännu). Kramar till er alla, jobbigt för Torsten, hoppas det blir bättre när Liv kommer hem igen.

2008-12-09 @ 18:01:34
URL: http://nennyland.blogspot.com
Postat av: Melissa

Det kan gå så himla fort... vi får verkligen hoppas att allting går bra!



När jag väntade våra tvillingar så fick jag mer och mer kontakt med en annan tvillingmamma. En av hennes tvillingar har också feberkramper. De har nu fått diagnosen epilepsi.



Så det är ju skönt att veta vad det nu är som gör att de reagerar så. Så att de kan få den rätta hjälpen!



Håller alla tummar i världen för henne!

2008-12-09 @ 18:27:44
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: anna m

Ja jag funderade lite över släktskapet autism epilepsi... otäckt.

2008-12-09 @ 19:25:01
Postat av: Ingrid L

Åh kära nån Anna! Vilken mardröm! Se till att ha även iprensuppar hemma då de lättare tar ned febern än alvedon av någon underlig anledning. VI har haft svårt att få ner febern på Moa med alvedon men med ipren och iblan en blandning av dem bägge fungerar det bra.



Mina varamste omtankar och massor av lugnande kramar!

2008-12-09 @ 20:20:36
URL: http://livet.ingreid.se
Postat av: anna m

jag brukar ge i kombination men suppar brukar jag inte ha. det ska jag alltid ha hädanefter för det är ju det enda man får i en medvetslös. Ska köpa iprensuppar imorgon!

Tack för omtanken!

2008-12-09 @ 20:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback