Hoppas att ni har lite julkänsla

Bild

och att ni inte känner mer än lagom stress och ångest inför julen. Superstressade föräldrar brukar bli jobbigt på julaftonen. Föräldrarnas förväntningar i stressen blir större än barnens och föräldrarna blir besvikna... martyrer. När de slitit så blev den ändå inte bättre än så...

Ta julen som den kommer. Låt den mat ni vet att ni äter stå på bordet. I den här knasfamiljen förekommer det att vi tar maten med oss och sitter i vardagsrummet med barnen på golvet på självaste julaftonen. Och mår gott. Ingen stress. Barnen får leka med sina nya saker och det är deras dag. Vad mer spelar någon roll? Eftersom mina barn inte har några släktingar knappt - som bryr sig - så får jag lite köpmani och köper julklappar i massor. Som kompensation...


Sköt om er i julhetsen!!

Snowball


Kommentarer
Postat av: Maritha

Håller med dig Anna



GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR



Maritha

2008-12-20 @ 11:29:41
Postat av: Fredetta

Det är så sant så! Själva så firar vi jul varannat år hos mina föräldrar resp svärmor, och det funkar gott - och jag försöker dra ner på kraven också - men ibland är det svårt.



Önskar er alla i familjen en riktigt God Jul & Gott Nytt 2009!



Kram!

2008-12-20 @ 13:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback