Semestern är slut :(

Tre veckor då jag vaknat med mina barn varje morgon och de frågat: Ska du inte jobba idag? och jag svar: Nej, jag ska stanna hemma med er! Nu är det slut på det och imorgon ska jag upp klockan fem igen och hoppa på bussen till jobbet tio i sex. Under semestern har jag haft medicin för nacken och det har gått hjälpligt men den tog slut häromdagen. Nu ska jag klara mig utan för att... ja man kan undra varför.... Jag fick utskrivet för tre veckor. Vad är vitsen med det? Visst var det skönt att må något sånär under semestern, men jag kan tycka att tre veckors behandling på en trolig kronisk smärta är lite fånigt.

Nu har jag jobb i två månader till. Sen får vi se... Jag oroar mig inte speciellt för framtiden. Det går som det går. Jobb har jag ju haft de senaste tio åren förutom någon vecka då och då. Jag har ingen semester kvar att ta ut - jag får dagar utbetalda när jag slutar.




 


Kommentarer
Postat av: ingrid

hej

jag trodde du skulle få stanna där LÄNGE till. Det kändes så liksom. Hoppas du får nåt annat för det är inte kul att behöva tänka på såna saker ändå.

kram ingrid

Postat av: anna m

Hej Ingrid! Nej nu är det månad för månad. Personen jag vikarierat för går upp i tid och en annan - personalsekreterare är sjuk så jag tar en del personalassistentsuppgifter nu i augusti-september. Sen är det nog slut. När man jobbar för bemanningsföretag vet man ju att man inte blir så långvarig. Jag har varit här i ett år snart. Längre än väntat.

2008-08-04 @ 06:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback