Om fulhet

Måste dela med mig av ett meningsbyte med Torsten alldeles nyss Love! Sitter med datorn i hans säng medan han ser på Svampbob... han är i en period då han frågar om alla ord.

Torsten: Vad betyder ful, mamma?

Mamma: Oj, Torsten vilken svår fråga... hmm... en del tycker att det finns saker och personer som är fula att se på... hmm

Torsten: Men vad betyder ful?

Mamma: När något inte är fint... Finns det någon som du tycker är fin? Någon person?

Torsten: Kanske du mamma...

Mamma: Ååååh, jag tycker du är jättefin jag... Love! men så finns det de som tycker att en del personer inte är fina... men jag tror inte att du tycker så. Jag tror inte du tycker någon är ful...

Torsten: Jag tror inte på fulhet.

Mamma: Nej Torsten, det gör inte jag heller.

Kommentarer
Postat av: Mio

Åhh, vad härligt! Tänk om ingen trodde på fulhet...

2008-08-18 @ 22:18:34
Postat av: IngridL

Vilken helt underbar konversation! Den räddade min dag!

kram

Postat av: Karin

OJ, Har du närt en filosof vid din barn ;-)

2008-08-19 @ 19:27:19
Postat av: Lindel0u

Där var du allt ute och gick med håven;-)

2008-08-20 @ 09:31:45
Postat av: Jenny & Benjamin

Åh, underbara, kloka Torsten. Om bara fler tänkte som han.

2008-08-20 @ 10:36:11
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: lillkillensmamma

Jag tror inte heller på fulhet... (idag). Men jag tror att det finns en generell brist på skönhet i världen... och hos mig...

Då är det tur att Tårtan finns och kan påminna oss om att verklig fulhet inte finns... Jag hoppas att lillkillen också tänker så och att han en gång ska kunna uttrycka sig så klart som din Tårta... så att jag förstår...

2008-08-24 @ 20:18:32
Postat av: Bina

Fantastiskt... vilka underbara konversationer ni har.



KRAM

2008-08-27 @ 08:51:18
URL: http://bina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback