För drygt fyra år sedan...

...skildes jag och min mamma som ovänner. Torsten var två år... Sen har Liv och Sonja kommit till och växt... nu i sommar fick jag reda på att hon var dödligt sjuk. Jag har varit fylld av motstridiga känslor och ångest - och handlingsförlamning. Jag har ringt till sjukhuset emellanåt för att höra hur det är med henne men inte fått så mycket information när de förstått vem jag är... I eftermiddag fick jag samtalet jag väntat på... slutet var nära. Jag gick dit. Och var med henne en timme. Fick sagt det jag hoppas att både hon och jag ville ha sagt. Hon var för sjuk för att prata... Vid femtiden var det över. En svår kamp för henne... Det finns nog många som tror att jag inte sörjer. Det spelar ingen roll vad andra tror. En mamma är en mamma och jag har sörjt i över fyra år.

Tack för det stöd jag fått under den här tiden. Tack för alla händer jag fått hålla!


Kommentarer
Postat av: Vera

En varm kram från mig. Jag förstår att du sörjer. Man kämpar för att förlika sig med känslan och sen sörjer man för att det inte kunde fungera och så försöker man förlika sig igen osv. Hoppas att du kunde känna att det du sa gav ett slags avslut och att det känns bra att ni fick ta avsked av varandra.

Tänker på dig

kram!

Postat av: Jenny

Hoppas du får sörja i fred och får ro nu när din mammas kamp är över. Jag är säker på att ni förstod varandra på slutet, du är en person som gått igenom så mycket så vad du än kan ha sagt till henne kan det bara ha varit det rätta.

Många varma kramar till dig och familjen!

2008-08-30 @ 22:10:58
URL: http://nennyland.blogspot.com
Postat av: Julia

Det är klart att du sörjer, gumman! Oavsett hur er relation varit så sörjer man alltid en förlust av de här dimensionerna. Stor varm kram!

2008-08-30 @ 22:58:25
URL: http://chocolatefrog.blogg,se
Postat av: Sagas mamma

Kramar! Du vet var jag är om du har behov av hjälp eller annat.

2008-08-30 @ 23:01:15
URL: http://gaja.blogg.se/
Postat av: Pillan

Beklagar sorgen.

Många kramar till dig och din familj

2008-08-30 @ 23:31:43
URL: http://blogg.passagen.se/pernillalarsson
Postat av: ingrid

KRAM vännen!

Klart att du sörjer även om ni inte kunnat prata de sista åren. Tycker det var otroligt bra gjort av dig anna att gå o besöka din mamma o få den där sista stunden.

Tänker på dig.

Kram ingrid

2008-08-31 @ 00:06:30
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Monica Andersson

Stor kram till dig Anna! Starkt att du gick dit till slut. Tänker på dig!

2008-08-31 @ 09:30:38
Postat av: Johanna

Tänker på dig



När dagen är tung

och livet känns kallt

är det svårt att se

en mening med allt.



Så ensamt det är

att bära en sorg.

Men bördan kan lätta

med andras försorg.



För tankar kan värma

och ord göra gott.

En blick kan berätta

att någon förstått….



Så känn att du har

Det stöd här i mig

För det ska du veta

- jag tänker på dig!

2008-08-31 @ 14:02:09
URL: http://bruno.webblogg.se/
Postat av: Lindel0u

Jag beklagar sorgen!

2008-08-31 @ 17:14:37
Postat av: Ingrid L

Försöker komma på några tröstande ord - hittar inga. Tänker på dig och hur svårt du har haft det och kommer att ha det tills såren fått en skorpa på sig. Finns här!

kramar

2008-09-01 @ 07:45:59
URL: http://moa.dreamlandproject.se
Postat av: Fredetta

Stor kram!

2008-09-01 @ 08:54:45
Postat av: Stina L

Många varma kramar från mig till dig Anna!

2008-09-01 @ 22:20:27
Postat av: lillkillensmamma

Starkt av dig att gå dit, Anna. En mamma är alltid en mamma.

Stor kram,

S

2008-09-02 @ 09:00:40
Postat av: Karin

Jag såg annonsen och blev så glad när jag gick in här och fick läsa om ditt mod att söka upp henne. Självklart tror jag att du sörjer, du har sörjt henne länge.



Jag beklagar din sorg. Kram

2008-09-06 @ 16:01:06
Postat av: Ann-Marie

KRAM!

2008-09-06 @ 16:38:14
Postat av: ia-fia

Anna



trots avstånd och hinder så är min hand alltid din att hålla när det så behövs.



KRAM!



2008-09-06 @ 22:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback