Tråkig lärdom

...men kanske självklar... Det var sista gången jag blottade mig här på bloggen i en situation när jag känner mig svag och behöver stöd. Det var inte rätt ställe att söka det på... Naturligtvis ska alla fortsätta att skriva vad de tycker - med undantag för rena kränkningar förstås. Felet var mitt. Hoppas att jag ska komma ihåg det till en annan gång...

Jag menade inte att jag upplevt mig kränkt just i den här frågan utan mer att jag satt mig i en situation där jag måste försvara mina val. Jag skulle inte ha skrivit om dem och lämnat ut min vånda eftersom jag inte klarade av att ställas till försvar för att jag skulle skada mitt barn.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej!
Jag känner inte till situationen tillräckligt mycket för att känna att jag kan skriva något bra om framtida skolor m.m, men jag blir väldigt ledsen när jag ser att du känner dig kränkt och ville bara skicka en kram och säga att du skriver jättebra om väldigt viktiga saker. Jag tror att du så småningom kommer förändra världen och det är häftigt att hänga med på den åkturen på ett hörn!
Du är suverän! Kram

Postat av: Anna M

Nej Julia jag känner mig inte alls kränkt!! Tidigare har det varit inlägg som jag tagit bort
men i det här fallet har jag inte känt så. Däremot mådde/mår jag väldigt dåligt av det här och är ledsen och orolig och att då sätta mig i en sits där jag ska försvara att jag försöker förstöra mitt barns liv... det blev väldigt fel. Men det här är ju en blogg och inget kamratförum så vad hade jag väntat mig?
Tack i alla fall vännen!

2008-04-03 @ 00:11:04
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Stina

Hej Anna. Jag har inte hängt med så jag vet vad kränkningara handlar om. Jag läste dock detta om särskolan och för mig råder INGA tvivel om att Du inte tagit reda på ALLT för att göra den bästa bedömningen för din son. De som hängt med i din blogg bordet veta det.

KRAM/Stina

2008-04-03 @ 11:44:19
Postat av: Anonym

Men det är inte fråga om några kränkningar i det här ämnet. Jag får ändra inlägget om det verkar så... Jag förstår inte vad du grundar påståendet att jag inte tagit reda på allt... Jag lämnar inte ut all infomration om våra liv här så jag förstår verkligen inte hur du kan så säkert påstå det. Inga tvivel till och med. vad vet du som inte jag vet? Och de som läst... hur kan de veta mer än jag? Jag fattar ingenting. Uppenbarligen är det dags att lägga ner bloggen :(

2008-04-03 @ 12:36:51
Postat av: Anonym

oj det blev förstås fel! Jag menade att utifrån hur jag känner dig Anna, genom att läsa din blogg m.m, så råder inga tvivel, allstå att jag tror att du verkligen har tagit reda på allt! Blev det mer klart så?
Jag är ledsen om jag missuppfattat detta med kränkningar och tycker naturligtvis det är jättebra om det inte var så! /Stina

2008-04-03 @ 14:53:24
Postat av: Ann-Marie

Anna, jag tror du misstolkar vad Stina skrivit... Jag tror hon menar att du verkligen HAR tagit reda på allt! Man kan tolka det lite olika beroende på hur man lägger betoningen. Det är nog på samma sätt som de andra misstolkat det där med kränkningar...

Jag är (också) övertygad om att du verkligen tagit reda på allt och gjort en bedömning utifrån vad du tror och vet och känner är bäst för Torsten!

Jag skrev några inlägg i helgen som tyvärr försvann... Lägg för Guds skull inte ned bloggen! Då är vi många som blir ledsna!

KRAM!

2008-04-03 @ 14:57:36
Postat av: Ingrid L

Nej det godkänner vi inte!!! Ingen nedläggnng här inte! Läser här varje gång jag är online och har inte så många favoriter längre så snälla fortsätt. inte alltid som mina kommentarer kommer med och på modem så kämpar jag inte så många gånger. Självklart begripetr jag som de fölesta andra att du gör allt för att din son ska få det bästa!

2008-04-03 @ 21:51:15
Postat av: Karin

Anna, du känner ditt barn bäst och anser du att det är bäst för ditt barn att gå i samklassen så stämmer det. Hur ser alternativen ut och hur tror du att de skulle påverka hans liv? Det har du noga tänkt igenom eller hur? Du vet att samklassen för närvarande är hans bästa alternativ. Gå på din mammakänsla och andras kommentarer om deras liv gäller ju inte er.

Nej inte sluta blogga!!

2008-04-04 @ 09:59:42
Postat av: Stina m. twins

Du vet bäst vad dina barn mår bra av. Jag tror att alla föräldrar känner oro och vånda över hur/ om de gör det bästa/tar rätt beslut för sina barns framtid.
Tro på dig själv. Det är du och pappan som kan ana var Torsten kan få bäst utvecklingsmöjligheter.

2008-04-06 @ 07:47:19
Postat av: Anna M

Jo jag tror på mig själv men blir ledsen när jag i mitt kämpande får höra att det är BRA att vi får motstånd och att vi kanske ska bli tvungna att sätta T i ett sammanhang han inte förstår. Bland barn som han inte kan kommunicera med.

2008-04-06 @ 08:35:26
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: sissi

Man gör vad man kan för sina barn. Man gör det man tror är bäst av kärlek. Alla mödrar och fäder kan göra misstag och ta beslut som kan påverka antingen till ngt positivt eller så blir det inte som man tänkt det. man har aldrig facit i hand när man har barn oavsett om dom har handikap eller ej. Jag skänker dig stora cyber kramar och peppar dig att lita på DIN magkänsla. KRAM/sissi från AFF-kan-06 gruppen!

2008-04-07 @ 15:25:51
URL: http://gusan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback