Har jobbat idag!

Barnen har varit på dagis! Och i eftermiddag/kväll har jag bakat med barnen. Vi gjorde bullar. Pizzabullar med tomat, parmesan och mozarella. Kryddade med lite vitlök och basilika. Och så kanelbullar som barnen fick designa alldeles själva. Några släta (nja lite skrynkliga) bullar blev det också. Torsten och Liv åt stora tuggor deg... Sonja åt fyllningen i pizzabullarna. Ingen ville äta några bullar när de var klara.

Igår gjorde vi tigerkaka och jag har börjat göra en lite större smet eftersom intresset för att slicka skålen är så stort. Det blev samma sak då. Ingen vill äta den färdiga kakan. Smeten är godare.


Hipphipphurra för svärmor som fyller 75 år idag!! Jag stannade hemma med barnen av humanitära skäl. Det blir lite stojigt på äldreboendet och Torsten tycker det är jäääättejobbigt där. Hade hon inte haft benet i gips hade vi kunnat fira hemma eller hos svågern men nu blev det så här. Vi fick en bit tårta medskickad men efter allt degätande ville ingen ha...


Kommentarer
Postat av: Karin

Haha..det är som sig bör..smet och deg är gott :-)

2008-04-15 @ 12:28:56
Postat av: Lindel0u

Lite sugen jag blir på pizzabullar.
Nu är M sjuk:-(
Eller nåja,jag ha väl snutit honom en gång sedan han kom hem från dagis. Tårögd,men vid gott mod. Snorig men ingen feber. Jag måste vara jättetråkig när han är sjuk,för att han inte ska "välja" hemma.

2008-04-15 @ 22:48:59
Postat av: Anna M

Men var han där alls? Trodde bara L var där idag...

Postat av: Perlen

På grabbens fritis får de välja mellan bulle eller deg. Min väljer alltid deg!
Sen får jag köpa bullarna så äter han dom med. Han är inte dum;D

2008-04-16 @ 09:31:31
Postat av: anna m

:) Smart kille!

2008-04-16 @ 13:53:26
Postat av: Fredetta

Hej Anna,

Pizzabullarna lät väldigt goda! Fattade jag rätt att du använder vanlig bulldeg till dem eller gör du en pizzadeg ??

Här är både deg och smet poppis också...

Ha en bra dag!

Kram!

2008-04-17 @ 08:23:14
Postat av: Anna M

Jag gör vetedeg men med bara någon matsked socker i. När vi bakade i måndags så gjorde jag en bulldeg också - med MYCKET socker :)

2008-04-17 @ 17:01:44
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback