Grattis Karin till Sigge!!

Hoppas nu han får heta Sigvard som jag bestämt   Baby Jag väntar hem er för selprovning whenever. Eller förresten får jag nog packa ner selarna i en väska och komma till er eftersom vi fortfarande har katt... t o m en kattunge som heter Morra (efter Moster ;))

 Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat  Heart Beat 

Annars snurrar tankarna på så att jag inte vet vad jag ska skriva... Jag kan väl berätta att jag ÄNTLIGEN blivit medlem i Cancerfonden. Fattar inte att jag inte gått med tidigare. 200 kronor om året. Cancerfonden var det bästa stället att vända sig när Ulf blev sjuk och läkarna inte pratade rakt ut med oss om prognoser o dyl. De hade jättebra service och ställde upp med svar på frågor. Med tanke på hur omgiven jag varit av den sjukdomen de senaste sex åren så borde jag definitivt vara medlem. På bussen imorse läste jag en runa över en fd arbetskamrat och grät floder. Tonårskillen som satt i sätet mitt över såg alldeles förstörd ut och undrade nog vad tanten sysslade med. Ni känner till uttrycket att Gud tar först hem de sina... ibland känns det verkligen så.

Jo jag meddelade SKTF att jag överväger att byta fackförening p g a akassan. Då erbjöd de mig hjälp mot akassan... Gud vad knäppt. Fackets jurister ska alltså hjälpa mig att få rätt mot deras egen akassa. Jag funderar på hur jag ska göra. Jag har annars otåliga värvare från SAC i omgivningen :)

Förresten pratade jag med en person från Vuxenskolan för någon vecka sedan på COOP när jag var ute och handlade. Vi pratade om ditten och datten och om föräldraträffarna i FA som jag ska ha i deras lokaler. Så nämnde jag att jag så gärna skulle vilja ha en föräldraskapscirkel... i makarna Sears', Jesper Juuls och Tomas Ljungbergs anda. Om att respektera sitt barn. Om att se sitt lilla barn som fullt kompetent. Om att vara en Nära Förälder. Om att behålla anknytningen upp i åldrarna. Förra veckan ringde en kursansvarig från Vuxenskolan i Karlstad upp mig och vill träffa mig för att diskutera innehållet och se litteraturen jag vill ha som grund och för att diskutera var vi bäst hittar de andra deltagarna. Bor du nära mig och vill vara med så hör av dig!! Det ska bli jättespännande!





Kommentarer
Postat av: Kristin

å den cirkeln hade jag velat vara med på :-(

Postat av: Eva med Jonathan

Jag gick med Cancerfonden 1995 när min pappa dog i cancer + en fond till faktiskt!
Det är bra att stödja dem tycker jag...iaf någon.
Kram!

2007-09-23 @ 23:14:58
URL: http://saggitarius76.blogg.se/
Postat av: Karin

Åhh tackar :-) Men Sigvard får han inte heta..vi har inte lyckats komma överens om något namn än..stackars LillPrinsen som har så veliga föräldrar. Du är så välkommen hit att instruera oss i selarnas värld, vi undviker pälsdjur så länge vi kan. :-)

2007-10-10 @ 17:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback