Fullspäckat

Det har varit en händelserik dag. Först fick jag en ursäkt från SKTFs akassa för den ogrundade anklagelsen som kastats mot mig om att jag skulle ha myglat och fått ersättning både för jobb och akassa. Sen fick jag förlängt på jobbet fram till minst nyår. Sen blev jag förföljd av teve i Degerfors som absolut ville att jag skulle kommentera det faktum att DIFhar fått en momsskuld till staten för bl a spelarövergångar. Skulle jag säga att jag inte tycker att miljonbelopp för spelarövergångar ska räknas som allmännyttigt och vara momsbefriat skulle jag bli lynchad på jobbet. Det här är Degerfors - vulkanernas hemvist. Jag sprang ifrån teveteamet.


Nu ska jag reda ut vem som ansvarar för asbestsanering på förskolan under full verksamhet... ASBESTSANERING MEDAN BARNEN SPRINGER OMKRING OCH LEKER! Har ni tips på vem jag ringer först?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Typ kommunens.. renhållningsavdelning : P Kanske går att söka genom
växeln? Kolla i katalogens kommun sidor där kanske det står. Eller var det en privat städfirma kanske som utfärdade saneringen?

Postat av: Anna M

En byggfirma genomför den men de är ju inte ansvariga för barnen. Det är kommunen. Asbest är alltså starkt cancerframkallande! Jag vill altså få tag på ansvariga inom kommunen för att de utsätter mina barn för cancerogener.

2007-09-26 @ 21:11:23
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: ingela

Asbest!! Det låter ju fullständigt vansinnigt! Menar du att det pågår sanering på vårt dagis samtidigt som verksamheten är i full gång? Vi har ju byggt om en del i vårt hus och så mycket vet jag att asbest är något som ingen av de olika yrkesgrupper vi haft här överhuvudtaget befattar sig med. Jag
har inte vare sig lämnat eller hämtat den här veckan så jag var helt ovetande tills jag tittade in här. Får förhöra mig vid lämningen imorgon bitti. Det känns onekligen riktigt otäckt. Får du tag i någon ansvarig före mig så meddela gärna vem jag ska ringa,

2007-09-26 @ 22:16:45
Postat av: Anna M

Jag hörde det på omvägar och har kontaktat förskolechefen och miljö- och hälsoskyddet.

2007-09-26 @ 22:35:16
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: ingrid

VA! är det sant? gör de det medans barnen är där? asbest på väggen,taket eller i ventilationen?
Men det är ju miljö o hälsa o sen kan du nog kontakta arbetsmiljöverket.

2007-09-26 @ 23:12:10
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Eva med Jonathan

Ojoj! Men du har fått bra svar o tips. Du hade ju även själv ringt om det nu..jösses! Flyttar deinte barnen någon annan stans under tiden!!?!?!? Finns det inte föräldraråd o möten osv.??? Sånt här bör ju inte komma som någon överraskning direkt menar jag...det är väl inplanerat sen tidigare kan jag tänka? Märkligt...och vansinnigt.

2007-09-27 @ 22:12:15
URL: http://saggitarius76.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag undrar vart de snaerar?
Har ej sett en enda gubbe på det dagiset som skulle kunna ha hållt på med sånt....

2007-09-28 @ 06:42:07
Postat av: Anonym

Du har inte sett att de hela förra terminen var uppe under taket? Är det verkligen samma dagis vi pratar om?

2007-09-28 @ 07:29:45
Postat av: Anna på jobbet

Det var alltså jag som skrev sista kommentaren och glömde fylla i vem jag var.

2007-09-28 @ 13:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback