Asbest, akassa & faxar

Genom miljöskyddet har jag fått klarhet i asbesten i taket.
Citerar Miljö- och hälsa:

--- har talat med NN på fastighetskontoret som håller i bygget. Enligt honom görs en förändring av ventilationen vilket innebär att man gör hål i taket. Yttertaket innehåller asbest och man har lyft bort några sådana plattor för att göra hålet och sedan ska dessa plattor läggas tillbaka igen. Detta arbete får inte göras av någon annan än särskilt utbildad personal. Plattorna tas ej sönder varför asbest ej frigörs, vilket det gör när man bryter sönder dem. Innertaket innehåller ej asbest. ---

Och så fick jag ju en ny handläggare på akassan som hade som prioritet att göra färdigt mitt ärende. På två dagar var det klart och nästa vecka får jag ganska mycket pengar. Pengar och en ursäkt... SKTF har behållit en medlem.

Och så det här med faxen... ni fattar ju inte vad jag menar. Varför är det ljud på faxar överhuvudtaget? När det går att stänga av? Vem vill egentligen höra ljudet? Man skulle kunna tro att ni är blondiner allihop (jag får skriva så eftersom jag är en fd blondin).

Nu ska jag ha en mysfredag... på söndag har jag sjalträff här hemma igen. Kul!

Kommentarer
Postat av: Karin (Viktors mamma)

Hej Anna!
Egentligen vill du antagligen släppa det där med faxljudet, men jag måste bara flika in min fundering. De flesta som jobbar i en kontorsmiljö är idag väl medvetna om rekommendationerna att inte ha skrivare, fax, kopiator o.d.
inpå "arbetsstationerna". Detta faktum gör att man kan uppskatta signalen som faxen ger ifrån sig om man t.ex. jobbar med ordermottagning eller andra sysslor där man behöver uppmärksammas att något är på ingång. Varför den för ett herrans liv när man skickar saker har jag däremot ingen som helst förståelse för...
Ha en underbar helg!

2007-09-28 @ 22:25:28
Postat av: Anna M

Kom på sjalträff Karin!!

Postat av: Ingrid L

Sjalträff! Jag har börjat sjala Max och vilken upplevelse!!! Jättehäftigt!
Fick tom saker gjort trots att jag var ensam hemme med båda barnen!!! Otroligt.

2007-09-29 @ 10:41:58
URL: http://max.dreamlandproject.se
Postat av: Anna M

Grattis Ingrid!! Visst underlättar det.

2007-09-29 @ 13:08:51
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback