Nyvaccinerad och utvilad

Jaha, så har man då köat på vaccinationsmottagningen tillsammans med åttioåringar. Jag skämdes lite faktiskt  Embarrassed Jag fick sitta ner i tio minuter efteråt så att jag skulle vara på plats om jag fick en allergis reaktion. Jag är ju så oallergisk som man kan bli så det gick strålande. Nu hoppas jag att jag är skyddad för hela  perioden. Först fallen är ju redan konstaterade. Tidigt. RS-säsongen är också redan här så bebisbesök får man nog avhålla sig från också. Alltså får Alexander och Jakob växa till sig lite först.

Som vanligt har jag svårt att hålla koll på halloweenfirande barn... halloween var ju i onsdags, men när går ungarna runt och busar då? Skulle det ha varit förra helgen? Hit kom det ingen. Kankse dyker det upp någon den här helgen istället. Men jag trodde att meningen var att man skulle hålla isär allhelgona och halloween. Samma förvirring varje år. Är det bara jag som är sån?

Imorgon hade jag tänkt gå på minnesgudtjänsten i kyrkan, men maken ska åka bort så jag står här med tre barn som inte lämpar sig för ett sånt tillfälle. Synd. Jag behöver ett ytterligare farväl av Nancy. Saknar henne så jättemycket nu när hösten och mörkret är här. Och ingen grav finns. Hennes aska spreds över Vänern... Suck!

image845





Kommentarer
Postat av: Mammatilltvå

Har du ingen annan som kan se efter dom en stund ? Förstår hur mycket du måste sakna henne...

Kramar Jennyann

Postat av: Ingela

Jag är jätteförvirrad över Allhelgona och Halloween. Tycker det är lite halvmysigt ändå med halloween, men känner att det absolut INTE får infalla på själva allhelgona.

Å du, bara en tanke. De har ju sinnernas afton här ute hos oss (Marieberg)

Kram

2007-11-02 @ 22:24:20
Postat av: Perlen

Förra helgen var personalen i videobutiken utklädda till spöken. I onsdags var två par ungar här och körde bus eller godis. Fattar nada!!!

2007-11-02 @ 22:28:22
Postat av: Maritha

Storebror kan väl ta barnen den stunden eller???

2007-11-03 @ 10:53:14
Postat av: Anna M

Resan blev inställd så jag får gå ändå! Skönt!

2007-11-03 @ 11:53:37
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Karin

Det där med hallowen.. allmän förvirring råder. Borde inte någon styra upp det lite? Hur länge ska man ha beredskap för läskiga bus?
Det har ringt på dörren (mellan onsdag och lördag) och en massa läskiga figurer har varit här. Jag beklagade att jag inte hade godis och sa att det nog fick bli bus. Vad har ni för bus? frågade jag.
-Öhh sa barnen.. ett läskigt bus..
Hmm jaha sa jag.. okej då.. då får det väl bli det då eftersom jag inte har godis.
De gick och en liten stund senare plingade det på dörren igen, men ingen var där.
Ohh det var det läskiga buset. ;-)

Nästa ungskock lommade iväg utan vare sig bus eller godis.

Jäkla ungar.. (alltså jag klagar inte för att jag kom lindrigt undan) men de har inget bus..de räknar kallt med att få det där godiset.. och har man inte godis så förväntas man ge lite pengar.

Jag har ju sällan/aldrig kontanter på mig.. så frågan är ju hur lång tid dröjer det innan ungarna har kortläsare med sig.

Och de ungarna som HAR bus har taskiga bus som äggkastning.. sånt gillas inte.

2007-11-04 @ 09:55:37
Postat av: Karin

Ang RS virus.. Alex har det :-(

2007-11-12 @ 08:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback