Vågat infall

Idag efter att jag hämtat Torsten på dagis och tjejerna hade sovit middag var jag lite rastlös. Jag hade ingen lust att stanna hemma och det är inte lätt att få Torsten att lämna hemmet om det inte utlovas dyra leksaker. Nåväl, jag föreslog att vi skulle ta skrindan och gå och köpa en tidning och godis. Det gick hem. Tanken var att vi skulle gå alla fem - alltså hela familjen utom Erik som är hos sin mamma i helgen. Precis när barnen är klädda och ska sättas i skrindan ringer makens handläggare på FK för att försöka döva sitt samvete (fatta att killen jobbar med rehabilitering!!) Jag insåg att det skulle bli långvarigt så jag tog barnen med mig och gick. Torsten gick på ditvägen - vi gick till COOP. Sonja hade fullt upp att peka på alla bilar och upprepa "bila, bila!" medan Liv satt och strök på sin katt.

När jag kom in på COOP insåg jag att jag begått ett misstag. Skrinda!? Barnen kliver ju bara ur när de har lust. Och när man suttit snällt hela vägen dit så vill man sträcka på benen när man kommer fram. Vi mer eller mindre sprang genom affären. De fick allt de pekade på och lite till. Det blev en dvd-film om dinosaurier till Torsten och två Pippi-dockor till Liv & Sonja. Två bilpåsar kom med också för att de skulle ha något att hålla i händerna. Sonja höll på att bli tokig när jag inte öppnade påsen och gav henne bilar. Kön var lång för att ta sig ut, men det gick bra ändå.

När vi skulle hem ville Torsten läsa på filmens omslag så jag sa till honom att han fick sitta i skrindan han med. Där satt de och trängdes alla tre medan de proppade munnarna fulla med bilar :) Det började t o m regna men de var lika glada för det.
 
SUPERMAMMAN är tillbaka!!
 
Mom And Kids  Kid With Toy Car 




Kommentarer
Postat av: lillkillensmamma

Skönt att ha supermamman tillbaka ;-).

2007-05-26 @ 16:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback