Snott från Johanna igen

Johanna hittar ju så många bra grejer. Det är så enkelt att bara stjäla därifrån. Varför uppfinna hjulet två gånger? 

Det går ut på att minnas något speciellt man gjorde de år som slutar på 0, 2 och 7.


1972
Jag är sex år. Bor i Karlskoga och börjar lekis.

1977
Jag är elva år. Jag bor i Bureå i Västerbotten. Elvis Presley och min farfar dör 16 augusti.

1980
Jag är fjorton år. Vi har flyttat till Kristinehamn. Jag vantrivs och på Lucia dricker jag mig jättefull på någons föräldrars hembryggda vin.

1982
Jag går ut nian.

1987
Ett mörkt år...

1990
Jag lämnade äntligen Kristinehamn för en liten håla utanför Munkfors :) Underbart!

1992
Jag åker till Brighton för att studera men stannar kvar och jobbar i en spelhall. Illegalt eftersom det var tiden före EG/EU och EEC

1997
Nyseparerad. På grönbete. En vansinnigt rolig partysommar.

2000
Ulf och jag har flyttat ihop och förlovar oss.

2002
Torsten föds och allt förändras förstås. Äntligen mamma 36 år gammal!! Ulf är jättesjuk och får cellgifter under hela första halvåret.

2007
Året börjar med att jag förlorar min bästa vän Nancy Grace som dör på eftermiddagen på nyårsdagen.
Hemma med mina små troll. Har fyllt 40 och trivs med de gråa håren som kommer fler och fler för var dag :)

Kommentarer
Postat av: johannapannan

det var en rolig utmaning jag hittade, elelr hur? Man fick tänka till. Dessutom lär man sig mer om sina bloggvänner!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback