Slut föräldradagar :(

I mitten av juli är mina föräldradagar slut :( Jag trodde de skulle räcka fram till tjejerna börjar på dagis *ynk* Detta sammanfaller med Försäkringskassans klappjakt på sjuka och svaga människor. De godkänner inte längre makens sjukskrivning och han ska tillbaka i arbete om en vecka utan rehabilitering efter sex års sjukskrivning. Egentligen uttalar de sig inte om hans arbetsoförmåga. De underkänner hans läkares intyg - och det förstår jag när jag läser det -men hon vägrar att skriva nytt och omformulera sig. Vad gör man då? När hon får frågan om hon egentligen tycker att han ska tillbaka till arbete svarar hon inte... Detta är en överläkare... FK:s förtroendeläkare (läs GUD) har sagt sitt och det är bara nya utlåtanden från läkare som kan få FK att titta på ärendet igen. Hursomhelst får vi först vara föräldralediga ihop och sen får vi se vad det blir...

J-vla regeringsbyte! Nu skiter vi i de svaga i samhället :( Maken är inte ensam om att plötsligt bli kastad ut i arbetslivet fast han inte är frisk. Det görs systematiskt just nu och egentligen kan man väl inte skylla FK för de följer bara de direktiv de får och det här är politik. Det stinker!!

 
 Vomit 


Kan tillägga att jag pratade med en handläggare på FK igår och hon sa att de som jobbar med sjukskrivningar mår jättedåligt p g a de direktiv de jobbar med nu. de blir sjuka själva av att behandla sjuka människor så här... Vedervärdigt!



Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Näe!!!!

2007-05-24 @ 22:02:41
Postat av: Anna M

Joru! Så är det... En veckas varsel fick vi...

Postat av: Ann-Marie

Vad bökigt det har blivit att skriva kommentarer! Med kod! Varför är det så?

2007-05-24 @ 22:13:29
Postat av: Anna M

För att förhindra spam.

2007-05-24 @ 22:16:15
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Fy 17 vad dåligt!!!! Det är verkligen nedrustning av välfärdssamhället! Och det slår så himla orättvist!
Har Ulf något jobb att gå tillbaka till, eller innebär det att stämpla?

2007-05-24 @ 22:16:41
Postat av: Ann-Marie

OK! Nu ligger vi i ofas vad gäller svaren... Har du fått mycket spam?

2007-05-24 @ 22:18:00
Postat av: Anna M

Nä jag har inte haft några problem med det. En gång bara och det tog jag bort direkt. Det är blogg.esse som har satt in spamfiltret.

2007-05-24 @ 22:41:44
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: lillkillensmamma

Det är ju helt orimligt att gå tillbaka utan rehabilitering efter sex år! Råkade i januari ut för exakt samma sak efter "bara" ett års sjukskrivning... Det har varit typ jobbigt att slåss för lillkillens rätt till stöd (att ta hand om honom själv på heltid hade jag inte orkat - och det är heller inte rätt, vare sig mot honom eller mig) och egen sjukpenning samtidigt... och samtidigt som man är i existensiell dunderkris.
Inget har beviljats som det ska, och utan eget kapital i ryggen hade det varit HELT omöjligt att ta sig på fötter överhuvudtaget. Nu är ekonomin rejält ansträngd, men vi har iaf. kravlat oss över den värsta krisen (hoppas jag). Vi har också fått bekräftat att samhället inte är att räkna med - det gäller att reda sig... Fast det tror jag iofs. på olika sätt gäller oavsett regering...
Nu är jag iaf. tillbaka - utan rehabilitering i ryggen och inte speciellt välkommen - på mitt gamla jobb på halvtid. Det är ett litet helvete - men håll fanan högt! Ingen annan lär göra det åt er... :-/

2007-05-25 @ 08:44:03
Postat av: ingrid

fick han inte ens alternativet att få sjukskrivningen omgjord till sjukbidrag? Det är helt sjukt o du vet ju hur jag har det. bara för att jag har handikappade barn så får jag bara 50% sjukbidrag,men jag anses av fk 100%sjuk. Det är bara soppa:(
Hur ska han orka ut i arbete då?

2007-05-25 @ 09:05:03
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Anna M

Han ska ta föräldraledigt i sommar, men om jag får jobb så står han där med tre barn att ta hand om :( Sen tar han nog tjänstledigt och förhoppningsvis löser det sig ekonomiskt. Nej, sjukersättning dög inte intnygen till heller. Det är ju intygen som är undermåliga. Inte hans sjukdom...

2007-05-25 @ 09:23:24
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback