Ryggsäck, tibetansk


Få upp barnet på ryggen. Det är inte svårt eller farligt. Man tappar inte sitt barn.

Lägg sjalen över barnets rygg och rumpa - ända upp till nacken. Mitten av sjalen ska vara på mitten av ryggen. Peta ev in lite tyg under barnets rumpa.

Spänn tyget. Speciellt kanterna. Dra ändarna så att sjalen sitter som en ryggsäck på axlarna.

Dra tyget över ena benet och under det andra så att sjalen korsas under rumpan på barnet.

Om du är lite axelbred kanske du kan nöja dig med att knyta på magen nu. Om du har klena axlar som jag eller är gravid avslutar du med en tibetan. Det låser knytningen riktigt bra också.

Du sätter ena änden mellan knäna medan du trär in andra änden under motsatt "axelband". Sen den andra på andra sidan. Ändarna petar du bara in så att de inte hänger lösa.

Så där.
image525

Kommentarer
Postat av: Johanna

hehe på det näst sista kortet ser man att den andra lill pluttan också vill upp i famnen ; )

Postat av: Junitjej

Häftigt att du lyckades med det där!!

2007-05-17 @ 10:46:01
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Ninni

Ser så mysigt ut med sjal..önskar att jag hade haft en sån för typ tjugo år sen!

Du är värmlänning ser jag...jag är gift med en kristinehamnare!
Ha det bra!!

2007-05-17 @ 11:07:29
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback