Gott & enkelt

Det var evigheter sedan jag skrev recept. Blev inspirerad när jag kikade in hos Mat-Malva - som för övrigt verkar laga fantastiskt god mat VARJE DAG.

Igår var jag helt tom i huvudet. Jag hade ingen aning om vad jag skulle laga. Det känns som att vi bara äter ett fåtal rätter. Barnen äter ju samma som vi andra och jag gör allt mjölkfritt för den skull. Men den här rätten innehåller ost - och Liv åt den ändå.

Jag kokade tortellini med ost tillsammans med frysta grönsaker (typ herrgårdsgrönsaker).
I stekpannan fräste jag vitlök, chilipeppar och spiskummin (massor). Jag tillsatte ett paket vegbitar (Hälsans kök) som är gjorde på gluten (veteprotein). När tortellinin var klar hällde jag av vattnet och hällde ner den i stekpannan och tillsatte ett paket havregrädde (3 dl). Jag vände tortellinin till allt var upphettat och strödde i lite fryst persilja. Klart att äta.
image527

Kommentarer
Postat av: sissi

hihhi! tänkte att så många som bara går in och läser som man inte vet varit inne på ens blogg iöht ;) kul att se om ngn varit där och kikat... tycker inte du det? Jag är nyfiken i en strut* Kram trevlig helg ♥

Postat av: mat-huset

Aha! Nu fattar jag varför det rasslat till i matbloggen, fast jag knappt uppdaterar (dator fortf trasig) Du vet väl att det var du som fick mig att börja alls :)
Ditt eget recept lät _väldigt_ mumsigt!

2007-05-19 @ 18:52:58
URL: http://mat.bloggagratis.se
Postat av: Anna M

Fast jag tyckte ju att du skulle skriva en kokbok :)

2007-05-19 @ 19:17:38
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback