Ljuset i tunneln

Nu börjar jag komma ikapp lite. Igår tog maken med sig Liv & Sonja i bilen i 1 ½ timme och jag var ledig från dem för första gången på tre veckor. Inte fem minuter har jag haft fria. Torsten och jag bara njöt av att vara bara vi en stund. Jag fick lite kraft att ta tag i en del grejer idag. Som att fålla alla gardiner (japp, de var bara nålade innan) och att röja upp i Torstens rum och sortera om hans lådor. Jag har slängt en del leksaker och frigjorde faktiskt tre boxar i hyllan.

Vi gick till öppna förskolan i förmiddags och hann leka lite innan det var dags att hämta Torsten. Jag var färggrann som en papegoja :) Äppelgröna byxor och en lila/grön topp, grön blommig skjorta med min randiga kofta i alla färger och olivgrön vindjacka. På huvudet hade jag en sjal i äppelgrönt och rött. Detta var tydligen så uppseendeväckande att jag faktiskt hörde folk kommentera det högt. Jag förvånas alltid över att en del tycker att det är ok att kommentera andra människor så att de hör det. Själv tycker jag att det är oförskämt och elakt. Nu handlade det bara om kläder och jag tycker själv om dem och bryr mig inte så värst mycket om vad andra tycker om dem, men det kunde ju ha varit annorlunda. Jag kunde ju ha blivit jätteledsen...

image354

Den här sjalen och skjortan hade jag på mig (det är förstås inte jag på bilden)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är faktiskt modernt att ha sjal på huvudet! Har även sett att man ska knyta sjalen som en "turban" på huvudet. Vänta bara Anna, så fort nyheten når Veckorevyn och Ebba Von Sydow deklarerar att det är "inne" så kommer alla ha det ; - )

Fast då blir det ju bara tråkigt eftersom ALLA kommer ha det.
Äppelgrönt är fint, jag har en äppelgrön scarf som jag brukar ha på mig när vädrer tillåter.

Postat av: Anna M

Nu är ju jag en tant och ska kunna ha en scarf om håret utan att VeckoRevyn godkänt det *fniss*

2007-03-20 @ 20:57:08
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: mat-malva

Jösses! Inte ens i min lilla håla är folk sååå fräcka. Förresten så låter det som att du var himla snygg och de avundsjuka och önskade att de vågade...
Jag vankar här hemma som en äggsjuk höna. Ikväll ska det bli tvillingförlossning och jag är sååå nervös och förväntansfull. Önskar jag var där.

2007-03-21 @ 12:33:00
URL: http://mat.bloggagratis.se
Postat av: ingrid

så trist med såna människor. Men det är väl så det alltid har varit o alltid kommer att vara liksom :(
Man ska klaga på det som verkar annorlunda.

2007-03-22 @ 00:52:24
URL: http://incans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback