Gräsänkemix

Det bästa med att vara gräsänka är att man kan äta precis det man vill och jag älskar att slänga ihop en massa grejer i stekpannan och bara blanda! Man tager vad man haver, alltså. Idag gjorde jag en favorit. Jag hade basmatiris kokt i kylen från en annan dag. Vi äter bara basmati här eftersom det är det ris jag gillar. Jag stekte vegebitar - små bitar gjort av gluten - och pressade ner lite vitlök, strimlade lite purjo, vände ner riset och ett ägg i stekpannan. Jag kryddade med massor med chilipeppar - jag köper en grov knallröd chili som är supergod - och mycket spiskummin. Toppade med lite frusen persilja som jag ALLTID har hemma. Jag gillar inte torkade kryddor så det mesta är fruset här. Oj, nu glömde jag att jag slängde i gröna oliver med ansjovisfyllning också. Jag har i dem hela men man kan förstås hacka eller skiva om man vill.

Den här mixen blev riktigt stark och då la jag lite turkisk yoghurt på. Den hade kunnat ha lite mynta i men det hade jag inte hemma. Det fattades bara matro. Mina småtjejer äter sig igenom dagarna och de är fullkomligt galna i samma oliver som jag :( Vi delade på en halv burk idag. Kan det vara nyttigt för så små troll?

image336

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag gillar verkligen din kommentar - mina småtjejer äter sig igenom dagarna - precis så har vi det också, killarna skulle kunna äta konstant från de vaknar till de somnar!

Maten lät god förresten, skulle också vilja vara ensam och få lite matro. Jag äter numera stående, gående och städandes samtidigt som jag slevar upp ny mat till killarna :)!

Postat av: Anna M

Jag inbillar mig att jag ska få ro om jag ger tjejerna mat först, men de ska ha min mat oxå!! Tokungar!

2007-03-04 @ 21:36:36
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback