En stor dag

image393Igår åt Torsten stekt falukorv, källarfranska och drack mangojuice till kvällsmat. Det var den mest varierade måltid han ätit på tre år. Och juicen var probiotisk och spetsad med vitaminkomplex. Det händer något varje dag just nu. Han utvecklas verkligen. Och han är så duktig på att lära. Och så är han väldigt pussig. Han pussar mig och Liv & Sonja. Liv & Sonja ska ju pussas jämt - speciellt varann :) Sonja har lärt sig att smacka lite och medan Liv fortfarande kör vidöppen-mun-varianten.

Liv har varit väldigt gnällig och mammig de senaste veckorna och jag har bestämt att jag ska bära henne i sjalen några gånger om dagen bara så hon får den närkontakt hon behöver. Idag somnade hon hos mig två gånger... Jag var ute och drog Sonja på bobby car med Liv i sjalen på ryggen. Och så gick hela familjen (utom Erik som var hos mamma) på promenad till stan och då satte jag Liv i vagnen och Sonja i mei tai på  ryggen så att hon skulle kunna sova. Hon somnade när vi hade femtio meter kvar till huset. Envis unge ;) Och så ska hon ju sitta på ryggen för att somna på kvällen. Hursomhelst har jag ständigt haft ett barn på ryggen idag och ibland ett i famnen också. Sonja väger nog elva kilo och Liv kanske tio. Efter några timmar blir det ganska jobbigt. Jag är helt slut i kroppen nu. Har en gigantisk disk som jag borde ta hand om men nä...

Tidsomställningen har fått effekt nu i alla fall. Torsten somnar vid 22-23 igen. En positiv sak är att han inte vaknar kl 3 när han somnat 23. Nu ska jag gå och sova och vila min stackars kropp. Kl 22 på en lördagkväll. Skönt!

Kommentarer
Postat av: ingrid

va kul att torsten har en sån utvecklingsfas just nu. Hoppas du inte behövt bära så mycket idag.

Postat av: Anonym

Hej! Hittade till din blogg efter ditt tips på mejllistan (autism). Vi består av mig Stina 37 år, Anders (pappan), Ville född -02 med autismliknande tillstånd och Klara född -04. Jag känner inte en endaste människa som har ett barn med autism eller något annat funktionshinder så detta är verkligen nytt för oss och man känner sig enormt ensam om detta så mejllistan betyder verkligen mycket! Vi plöjer nu litteratur bäst vi kan. Har även hört att man kan tänka på kosten, har du kunskaper om detta och vad var det för vitaminkomplex du gav din Torsten. Dina bilder och barn är verkligen fina!
Härlig helg! /Stina

2007-05-17 @ 13:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback