Vad roligt det är!!

Nu har det jobbiga med att vara tvillingmamma lagt sig. Jag är numera en glad och lycklig trebarnsmamma, som bara tjurar ibland. Liv & Sonja är för roliga. De leker så mycket med varann. Liv är den som hittar på lekarna och initierar kontakten. Senaste är att hon ska hålla Sonja i handen och dra runt henne i trädgården, i studsmattan eller härinne i huset. Förut ikväll hade de en stor IKEA-drake mellan sig och Liv släpade Sonja efter sig. De skrattar så de kiknar. Och så leker de tittut. Och så busas det ju förstås massor med Torsten. Speciellt Torsten & Sonja busar vilt. OCh så emellanåt vill någon eller alla vara hos mamma. Liv brukar jag försöka hjälpa att vila lilla kroppen med jämna mellanrum. Ibland kan hon sitta i mitt knä och luta sig mot mig riktigt länge, medan de andra två leker. Men hjälp vad hon drar fram grejer. Så fort hon vaknar börjar hon öppna skåp och dra ut allt. Hon bär runt skor och släpar på möbler... Torsten stökar knappt fram något alls. Han lägger tillbaka det mesta också eftersom han vill att saker ska vara på sin plats. Hur mycket jag än plockar så ligger jag hopplöst. Sonja går mest runt med Alfons Åberg (Wawan) och sjunger Bäbä vita lamm. När vi går ut på stan kommer det fram farbröder och berömmer mig och beundrar barnen. De är ju onaturligt fina alla tre.


Kommentarer
Postat av: Annci

Javisst är det roligt. :-)
Killarna är roliga men väldigt busiga jämfört med Elvira i den åldern.

Postat av: Stina

Kan bara instämma! Nu när jag vant mig vid tanken på Villes diagnos har jag blivit en gladare och roligare mamma också! Idag får vi besked om resurstimmar till hösten men har hört ryktesvägen att det blir minst 6 timmar per dag, puh!! Ha en skön helg med dina gosiga barn. Kram.

2007-06-15 @ 10:42:17
Postat av: Lotta, Martina, Wilma och tvillingarna

Vad skönt att höra att det blir lättare som tvillingamamma. Själv har jag så mycket att berätta och visa till hemsidan. Men det finns aldrig tid. Nyss var jag ner och tömde tvättmaskinen och nu måste jag bara gå och sova. Ska på sjalträff imorgon.
De verkar så underbara alla dina tre barn!
Kram från 3-barns mor

2007-06-16 @ 00:16:39
URL: http://home.koping.net/u6347a/
Postat av: Eva (med Jonathan)

Hej Anna!
Nu har jag hunnit läsa i kapp lite igen! ;)
Känner igen det där med att ha shorts på sig! Min son hade problem med det också!...öht när det ändras årstider så kan han även tex. vilja ha vintermössa i solen innan han slutligen vant sig vid kepsen osv...ändring av rutiner + att det kliar osv...ja du vet...
Jättefina bilder på barnen och skönt att det verkar vara lättare med "twinsen" just nu osv! Skönt med det fina vädret också ju!
Bliden när du bär båda tjejerna var kul! =) Måste vara tungt!?
Skönt att Torsten inte stökar ner! Min son J stökar ner hela tiden...(när han har tråkigt så "stimmar" han mkt och det är nog därför...han har ju inga syskon så vi är även hans lekkamrater...om han inte är med nåt grannbarn några minuter...).
Kram!

2007-06-16 @ 08:57:31
URL: http://saggitarius76.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad glad jag blir av att läsa det här!
Själv har jag haft en riktig skitdag, så jag blev på bättre humör nu.
Jag har sen 3 år tillbaks drömt från och till att jag väntar tvillingar.
Dock får jag i drömmen ingen förvarning utan åker in akut för magsmärtor, förlorar medvetandet, och när jag vaknar upp gratulerar läkaren mig till tvillingarna...jag fattar ingenting...så när jag får se dem, en pojke och en flicka....så vaknar jag.
Från och till sen jag gjorde en abort när Elias var 6 månader har jag drömt det....ett omen kanske?
*Kram*

2007-06-16 @ 20:43:12
URL: http://npf.blogg.se
Postat av: mat-malva

Härligt att läsa att ni har det så bra!
kram!

2007-06-16 @ 21:59:32
URL: http://mat.bloggagratis.se
Postat av: Helene Nilsson

Precis så har också jag börjat känt, en genuin glädje att få spendera mina dagarna med barnen - utan att sura ihop allt för ofta. Tidigare tog tålamodet slut framåt lunch och då hade vi ändå mer än halva dagen kvar. Visst är det underbart med barn?!

2007-06-16 @ 23:56:44
URL: http://www.taflin.net
Postat av: sissi

Åh! torsten ser alldeles uppslukad ut
av det han titta/lyssnar på... dina barn är jätte fina Anna! Kram♥

2007-06-18 @ 17:56:02
URL: http://gusan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback