Trevlig midsommar!

önskar jag och min familj till er alla! Här ska vi äta sillsallad (matjesill, kokt ägg, gräddfil, majonnäs, gräslök i en härlig röra) och rökt lax med färskpotatis. Till laxen blir det gräddfil med stenbitsrom. Det blir nog en tomat-, chevre- och ruccolasallad också. Och jordgubbar och glass förstås. Jag har faktiskt köpt ett par tetror vitt blaskigt vin att göra lite iskall vinbål av. Jag lär väl ramla under bordet som inte är van att dricka alkohol alls. Ingen av oss dricker ju något längre.

Hoppas alla får uppehållsväder när det är dags att inta midsommarmåltiden.

image613

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Tack det samma. Från en trebarns mamma som älskar det du skriver! Har en systerson med ADHD och arbetar själv som förskollärare. Du har en fantastisk familj, var rädd om er och ha en bra helg
//Charlotte

2007-06-21 @ 17:46:22
Postat av: Anna M

Tack Charlotte! Jag blir alldeles snyftig och rörd av såna kommentarer...

Postat av: Lotta, Martina, Wilma och tvillingarna

Trevlig midsommar!

2007-06-22 @ 00:43:33
URL: http://home.koping.net/u6347a/
Postat av: ingrid

ha en trevlig midsommar.
Vi har precis ätit midsommarlunch här och ikväll ska vi äta lite buffémat som jag gjorde ordning igårkväll.
Det är väl bra med lite vin då o då.
Jag tänker dricka äppelcider som jag köpte igår....om nu migränen ger sig. annars står jag nog över.

2007-06-22 @ 13:55:43
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: johannapannan

Jag sitter här och sippar vin jag. Känns i huvudet men jag är okey. Kramar!!

2007-06-22 @ 22:09:33
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Hade ni uppehållsväder? Här har det regnat mest hela dagen-just nu ösregnar det!
Fortsatt trevlig helg och med hopp och önskan om bättre väder i morgon...eller...ja, senare idag!

2007-06-23 @ 00:11:01
Postat av: sissi

jag och jackie hälsar glad midsommar lite i efterhand *blink*

2007-06-24 @ 19:24:49
URL: http://gusan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback