Poolbyggarmamman

Idag har jag äntligen fått upp poolen. Väntade att maken skulle göra det men då får man vänta... Hursomhelst var det lätt som en plätt och jag hade två poolskötare som tog hand om vattnet sen:
image606
Så här har vi det nu. Kaprifolen som växer i den fallfärdiga spaljen doftar så starkt och gott på kvällarna. Mmm. Vi är verkligen nöjda med vårt hus och vår tomt. Får se om vi får användning för den gröna minipoolen nu då.

Jag var hos frissan idag och det var skönt. Det är min barnlediga tid varje månad. Jag kan vuxenprata i en hel timme. Tur att vi båda har småbarn för det är det enda vi pratar om. Och kläder. Nu får jag klara mig länge till nästa klippning. 30 juli :( Hur ska det gå? Så här såg jag ut idag när jag var bortastajlad i alla fall. Det är jag till vänster.
image608
Sonja badade förstås sin katt som för övrigt ska i tvättmaskinen imorgon för varenda fluga hittade den och satt och snusade på den när den hängde på vindan. Torsten hoppade såklart studsmatta emellanåt. Fast väldigt lugnt eftersom han är sjuk. Bilden kommer från en annan dag.

image610

Kommentarer
Postat av: ingrid

duktig du är.
Vi har ju också pool men den ska skrubbas ordentligt först o här har vädret varit så dåligt så det har inte varit läge att sätta upp den än.
Skulle dock vilja köpa en större i år men det är ju så mycket man vill :). Tyvärr behöver vi nya sommardäck till bilen och det står på priolistan 1.

Postat av: Eva med Jonathan

Hej Anna!
Supermamman och kvinnan! :) Känner igen det där med att karlarna tar tid på sig....*hmm*
Ser ju jättebra ut med poolen! Vad skoj och skönt! Frisörbesöket satt nog ganska bra till i tiden denna gång med tanke på dina sömnlösa nätter innan...! (Ofta du klipper dig! =) Jag är jättedålig på att klippa
mig så ofta även om det behövs...Bra att du kommer i väg!
Kramar från mig!

2007-06-20 @ 08:22:59
URL: http://saggitarius76.blogg.se
Postat av: Anna M

Men Eva du har ju långt och fint hår som inte behöver klippas så ofta.

2007-06-20 @ 08:42:34
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Anna M

Ingrid den här poolen kostade 995:-

2007-06-20 @ 08:43:54
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: lillkillensmamma

Så fint det ser ut! Jag har också funderat på pool ibland, men avvaktar, delvis p.g.a. att jag misstänker att det blir för mycket jobb. För mig. Har just fått sommarlov, och ska ta tag i oljning av trädäck, målning av stuga osv. osv. I lördags högtryckstvättade jag, en typisk mojäng som jag först tjatar om att vi måste ha, som vi sedan införskaffar, som jag sedan grymtar om igen, för att maken ska ta tag i den - och som jag till sist får köra igång själv... Allt medan maken tycker att jag bara klagar på att han inget gör, känner sig otillräcklig och därför går ut i vild strejk. Vilket är synd, för han gör en hel del, vilket jag också tycker att jag säger. Typ HELA tiden. Det brukar sluta med att jag får "boosta" honom lite till (inte så lite...) mellan ilske-attackerna som riktas mot mig... Hmm... det vore kul att uppskattas mera. Jag tycker du ska säga att poolen var rätt så svårmonterad - det ÄR ju sådana grejer - och att DU tycker att du var duktig som fixade den. Det tycker jag att du var!
Kram!

2007-06-20 @ 10:10:40
Postat av: lillkillensmamma

Appropå att det dröjer länge till nästa tid hos frissan - smit iväg på utflykt, vettja! :-) Ibland funkar saker mycket bättre än man tror när man bara försvinner ett litet tag. Det kan vara bra för självförtroendet hos nära och kära också.

2007-06-20 @ 10:14:38
Postat av: ingrid

vart har du köpt den billiga poolen? De brukar ligga runt 2000 för den storleken o modellen. 1000 kr skulle jag nog ha råd med just nu.

2007-06-20 @ 22:21:42
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Anna M

Den finns på Barnens Hus och Maxi. På Maxi kostade den någon hundring mer tror jag.

2007-06-20 @ 22:26:54
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Linda

Bra kvinna reder sig själv:)
Det är nackdelen med att bo i lägenhet...roliga saker som kan underlätta livet som studsmattor och pooler....det fungerar inte med lägenhet...åh så jag vill flytta till hus.
Men jag får bli färdig med utbildningen först.
God midsommar!

2007-06-21 @ 09:22:33
URL: http://npf.blogg.se
Postat av: Anna M

Här där vi bor Linda är det mycket billigare att bo i hus när man är stor familj. Fast det är inte lätt att hitta hus med mer än tre sovrum.

2007-06-21 @ 09:27:57
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Linda

Jag vet....men det är lite väl långt pendlingsavstånd.
Vi fick faktiskt ett erbjudande om en nyrenoverad villa med två garage,
5 sovrum och ett allrum och sjötomt...för under 150000 kr...i Norrland.
Vi börjar med att flytta till en större lägenhet..men en dag ska vi allt ha hus:)

2007-06-21 @ 15:43:20
URL: http://npf.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej Anna! I Onsdags när jag var på väg hem från syrran såg jag erat hus! Och poolen! och ett stort parasoll på ute platsen.. på spaljen eller var man kan säga att det är hängde ca 30 st tvättade sjalar på tork! Det lät även som ni drack kaffe.
// Paparazzi

2007-06-21 @ 15:52:14
URL: http://bruno.webblogg.se
Postat av: Anna M

Om det var på förmiddagen var barnhabiiliteringen som fick komma hit istället för att jag skulle dra med mig sjuka barn till dem. Och det var faktiskt bara åtta sjalar som hängde knutna på vädring på vår mattställning bakom kaprifolspaljén.

2007-06-21 @ 16:47:39
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback