Gosingar

Ännu en dag med barnen. Även om jag är lite hormoniell (PMS) så är de riktiga gullungar alla tre. Igår när jag kom hem efter att ha varit på föreläsning hela dagen vad de så glada över att se mig. Torsten sprang fram och kramade om min midja medan jag försökte ta av mig ytterkläderna och Liv och Sonja kom plötsligt på att de saknat mig och började hulka. Torsten hade svårt att somna som alltid när jag varit borta från honom. Idag har de varit som klistermärken alla tre. Ett tag delade vi fåtölj alla fyra... Ikväll skulle jag äta en falafelrulle i soffan medan alla tre hängde på mig. Gissa om det blev kladdigt!

Både tjejerna och Torsten har haft en djup hosta i över en månad nu. Sonja kräks ofta efter att hon somnat p g a hostan. De rosslar när de andas (inte hela tiden förstås) och det låter inget vidare. Annars mår de ok. Lite snuva. funderar på om det är något att gå till doktorn med... får väl ringa BVC på måndag.

Liv fortsätter sitt snubblande. Nu har hon lagt sig till med att springa när hon ska någonstans och det är ju vanligt när balansen är dålig att man håller den genom att springa. Just nu har hon tre skador i ansiktet. Ett skrubbsår i pannan, ett blåmärke i pannan och ett skrubbsår på näsan. Sonja klämde fingrarna på samma hand tre gånger på en dag. Först alldeles själv i en dörr när hon var nyvaken, sen stängde Liv en låda som Sonja hade handen i och slutligen stängde Liv sitsen på en lära-gå-bil som Sonja hade handen i. Stackars fingrar!!

Fick brev från Länsrätten idag! Jag slet upp kuvertet och kikade ner i det och såg ett papper som lydde "Underrättelse". Åh, domen!! trodde jag. Det var bara en underrättelse om att FK inte lämnar in något övrigt yttrande än att de bestrider min begäran om helt vårdbidrag och står fast vid 3/4 samt 18 % (av basbeloppet) merkostnader/år. Nu har både de och jag haft chans att yttra oss och nu kan man bara vänta på Länsrättens dom. jag har ingen aning om när de sammanträder i målet. Jag befinner mig mentalt redan i Kammarrätten och funderar på om jag kan lämna in samma överklagan dit eller om det behövs nya formuleringar... Nä, jag får hoppas på att Länsrätten går på min linje.

image568


Kommentarer
Postat av: Stina

Hej Anna! Vad roligt att din Torsten visar så tydligt att han saknat dig! Just så är Ville också, han visar att han är glad när man kommer hem och vill kramas och man blir så in i själen glad! Idag har varit en bra dag, bara en "fadäs" och det var när vi skulle åka hiss på ICA och en okänd tant tog plats i hissen när Ville hade tänkt sig att bara våran familj skulle åka. Det slutade med att han försökte putta undan henne och vi fick ursäkta det hela...... Förutom det, mycket lek, hopp på studsmattan, lekparken och grillning och vin. Ibland känns det ledsamt att Ville inte har några andra kompisar än de på dagis och att han inte är direkt intressrad av att leka med andra. Skönt ändå att han diggar sin lillasyrra och vill hänga med henne!
Han en bra söndag med dina gullungar! /Stina

2007-06-02 @ 19:53:06
Postat av: Anna M

Okända tanter och farbröder har ingen aning om hur mycket skada de gör :(
Vi är Torstens bästa kompisar härhemma. Han vill inte vara med några andra.

Postat av: sissi

gud vad gulligt att de har en varsin egen sjal till sina dockor/nallar! hihi!

2007-06-06 @ 19:06:53
URL: http://gusan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback